ZF 24

A pariat 10.000 € pe un studio foto pentru copii

Sursa foto - Shutterstock

Sursa foto - Shutterstock

Autor: Corina Mirea

31.08.2014, 10:44 2075

Violeta Patrichi a intrat în antreprenoriat atunci când economia era încă „pe val“, în 2008, cu un magazin de haine pentru copii pe care îl administrează şi în prezent. În urmă cu trei ani însă, a primit un aparat foto profesional şi, la scurt timp, şi-a transformat mansarda casei într-un mic studio în care a investit în ultimii ani mai mult de 10.000 de euro.

„Meseria de fotograf a venit dintr-o pură întâmplare, nu am cochetat niciodată cu aceasta. Acum trei ani am primit în dar un aparat foto DSLR şi mi-am dorit să aflu câte ceva despre utilizarea lui, astfel încât am început să caut informaţii pe internet despre obiective care mi s-ar potrivi pentru a face fotografii copiilor mei. Tot întâmplător am dat peste fotografiile de nou-născut şi am simţit că asta vreau să fac, fără vreun plan dinainte stabilit“, spune Violeta Patrichi, 35 de ani, din Slobozia, care, înainte de a deschide magazinul şi de a deveni mamă pentru prima dată, a lucrat timp de trei ani într-o şcoală cu elevi cu nevoi speciale.

Astfel, după trei luni în care a investit în recuzită (co­şuri, cutii, pături, căciuli, ben­tiţe), echipament foto şi cursuri de specialitate, a făcut primele fotografii copiilor prietenilor şi de atunci cererile au început să tot vină. Ce-i drept, ea precizează că pentru a face acest pas a beneficiat şi de ajutorul soţului, pe a cărui firmă este înre­gistrată activitatea de fotografie, nefiind nevoită să mun­cească în avans pentru a-şi permite să-şi deschidă o afacere.

„De câteva luni mi-am impus să nu mai investesc nimic, pentru că am realizat că niciodată nu voi fi mulţumită de ceea ce deţin şi nu voi fi capabilă să mă opresc niciodată dacă nu îmi impun acest lucru. Ca fotograf, simţi tot timpul că vrei să îţi îmbunătăţeşti trusa foto, că nu ai suficiente obiective, filtre, lumini, însă nişa pe care am ales-o nu-mi permite să investesc la nesfârşit într-un echipament greu de amortizat“, explică Violeta Patrichi. Ea mai spune că a ales să fotografieze copii pentru că reuşeşte să comunice mai bine cu ei decât cu adulţii, însă mai face şi fotografie de fashion, de produs, de nuntă sau de botez.

O şedinţă foto costă 100 de euro în spaţiul amenajat de antreprenoare sau 150 de euro dacă se deplasează în alt oraş. Nouă din zece şedinţe au loc în Bucureşti, astfel că la o medie de două şedinţe pe săptămână, Violeta Patrichi ar încasa 1.200 de euro pe lună, fără a include însă costurile pe care fotograful le suportă. În prezent, antreprenoarea nu are angajaţi sau ajutoare şi se ocupă singură de organizarea şedinţelor foto, mamele copiilor fiind, de cele mai multe ori, cei mai buni asistenţi. Cei mai mulţi clienţi vin de pe profilul de Facebook al micului studio Violeta Photography, apoi din recomandări şi de pe site.

În fiecare săptămână, Violeta Patrichi are în jur de două-trei şedinţe foto.

„Cea mai mare provocare o reprezintă fotografia de nou-născut, care necesită multă răbdare şi din partea mea şi din partea părinţilor, dar, mai ales, necesită multă pregătire. Din păcate, curentul legat de astfel de fotografii era aproape necunoscut atunci când am început să le realizez. Părinţii nu erau deloc receptivi la a-şi poza bebeluşul la numai 7-14 zile de viaţă. Acum, fotografia de nou-născut a devenit tot mai apreciată, iar solicitările cresc exponenţal“. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO