ZF 24

A pornit cu producţia de dulceaţă şi vrea să cucerească ţara cu o reţea de clătitării

A pornit cu producţia de dulceaţă şi vrea să...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.03.2015, 13:26 3860

Magazinul situat în oraşul Cluj-Napoca se numeşte Răzvănărie şi este un parteneriat între Răzvan Rusu şi prietena lui Alexandra Farago, 24 de ani.

„E un magazin făcut pentru produsele noastre. N-am avut nicio experienţă până acum cu un magazin propriu, însă este foarte important pentru că aşa îmi cunosc clienţii, ştiu ce vor şi îmi pot prezenta mai bine produsele. Contează mult mai mult decât nişte cifre despre evoluţia vânzărilor de la an la an”, spune Răzvan Rusu, 25 de ani, care împreună cu Alexandra Farago a pus bazele unei noi firme numită Alexvan Natur.

În acest magazin, tinerii au investit 9.000 de euro, bani strânşi din vânzările de dulceaţă făcută la Idicel- Pădure (judeţul Mureş). Însă tinerii nu vor să se oprească aici. Răzvan Rusu spune că ideal ar fi să deschidă încă cinci magazine în următorii trei ani şi vrea să intre inclusiv pe piaţa din Bucureşti.

În afară de clătite cu dulceaţă şi mixuri de dulceaţă, tinerii vor să mai realizeze şi alte clătite precum cele cu telemea sau cu urzici. De asemenea, vor să facă şi plăcinte.

„Magazinul din Cluj  are o suprafaţă de 13 metri pătraţi astfel că este destul de mic. Avem două plite şi un perete plin cu borcane de dulceaţă. De aceea, a doua Răzvănărie va fi mai mare, cu mai multe locuri pentru clienţi şi cu mai multe produse“, a mai spus tânărul, care crede că în Cluj-Napoca ar mai putea deschide un magazin, însă mai mare.

Tinerii vor să aştepte ca primul magazin Răzvănărie să ajungă la şase luni şi apoi să găsească soluţii pentru a deschide alte unităţi, inclusiv în Capitală.  „Anul acesta sau anul viitor cel târziu am vrea să mai deschidem o Răzvănărie.  Îmi place ideea de a mă vedea cu clienţii.“

Anul trecut, fabrica din Idicel- Pădure, controlată de antreprenori prin firma Tradiţii din Natură, a produs circa 70.000 de borcane de dulceaţă, iar pentru anul acesta antreprenorul estimează o creştere de circa 20%.

Când a început producţia, în 2012, la Idicel de Pădure s-au produs în perioada august-decembrie 1.500 de borcane, iar în 2013 Răzvan Rusu estima că va produce 15.000 de borcane. Astfel, producţia fabricii s-a tripat faţă de anul 2013.

„Mai vreau să lărgim gama de produse, să lansăm şi siropuri şi câteva sortimente de dulceaţă“, a mai spus tânărul care este absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi al unui master în agrobusiness.

Pe lângă Dulceaţa lu’Răzvan, antreprenorul mai realizează şi mărci private pentru Mega Image (unde vinde şi Dulceaţa lu’ Răzvan), care este de altfel şi cel mai important client al afacerii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO