ZF 24

AB InBev vinde două dintre cele mai importante branduri de bere din portofoliu către Asahi, într-o tranzacţie gigant de 2,55 mld. euro

AB InBev vinde două dintre cele mai importante branduri de bere din portofoliu către Asahi, într-o tranzacţie gigant de 2,55 mld. euro

Autor: Ştefan Stan

19.04.2016, 09:48 5971

Anheuser-Busch InBev a acceptat oferta Ashai Group de a cumpăra brandurile de bere Peroni şi Grolsch pentru 2,55 miliarde de euro, într-o nouă încercare a AB InBev de a câştiga aprobarea autorităţilor de reglementare pentru achiziţia SABMiller, scrie Bloomberg.

Cel mai colorat maraton: cum arată Color Run de la înălţime. Galerio FOTO. VIDEO

Anterior, se anunţase că Asahi făcuse o ofertă de achiziţie pentru cele două branduri de bere. 

Achiziţia ar urma să fie cea mai mare făcută de Asahi până acum, oferind producătorului acces către piaţa din Europa, unde momentan nu este prezent. Totuşi, intrarea în piaţa europeană nu este lipsită de riscursi pentru grupul japonez. 

”Există o îngrijorare despre cum se va descurca Asahi în Europa, în condiţiile în care nu au nicio experienţă aici, iar istoria şi tradiţia berii este mult mai înrădăcinată decât în Asia. Au o experienţă bună în gestionarea costurilor în noile achiziţii, dar încă nu putem spune dacă se vor descurca să gestioneze dintr-o perspectivă europeană a brandului”, a spus Masashi Mori, un analist din Tokyo pentru Credit Suisse. 

Achiziţia brandurilor de bere de către Asahi este condiţionată ca afacerea de preluare a SABMiller să fie aprobată, potrivit unui anunţ făcut de AB InBev marţi.

Gigantul AB InBev a obţinut anul trecut aprobarea boardului şi a acţionarilor SABMiller pentru achiziţia companiei, punând pe masă 104 mld. dolari, dar şi o clauză penalizatoare imensă.

Pe piaţa locală această tranzacţie înseamnă reintrarea Anheuser-Busch InBev NV în România şi preluarea Ursus Breweries, liderul pieţei de bere după cifra de afaceri de anul trecut. Olandezii au mai fost prezenţi local însă în acţionariatul Bergenbier, jucătorul numărul trei din România.

În cazul în care nu va reuşi să obţină aprobările autorităţilor de concurenţă, AB InBev va trebui să plătească celor de la SABMiller 3 mld. dolari, scrie presa internaţională, una din cele mai mari sume penalizatoare în cazul în care tranzacţia eşuează. 

AB InBev, producătorul berii Stella Artois, Budweiser, Corona, Beck's, Leffe, Hoegaarden, Bud Light, Brahma etc, este cel mai mare jucător de pe piaţa berii din lume, fiind controlat de câteva fonduri de investiţii din Brazilia şi America. 

SABMiller produce Peroni, Pilsener, Castle Lager, Miller etc. America Latină este cea mai mare piaţă a SABMiller, iar acordul ar extinde prezenţa AB InBev în ţări ca Ecuador, Columbia şi Peru.

Unirea celor doi mari  producători mondiali ar da naştere unui gigant care ar deţine o treime din piaţa mondială de bere, cu venituri anuale de 64 mld. dolari. Numărul doi pe piaţă ete Heineken, care are o cotă de piaţă de 10%. 

 
 
AFACERI DE LA ZERO