ZF 24

Aburii campaniei nu ţin de cald: Circa 1.500 de blocuri şi imobile din Bucureşti aşteaptă Revelionul în frig. ”Vă promitem apă caldă. Nici nouă nu ne vine să credem că trebuie să promitem aşa ceva”, spunea Nicuşor Dan în campania electorală

Aburii campaniei nu ţin de cald: Circa 1.500 de blocuri...

Autor: Roxana Petrescu

31.12.2021, 16:05 2685

Circa 1.500 de blocuri şi imobile din Bucureşti nu au în acest moment apă caldă şi căldură, arată datele de pe site-ul Termoenergetica, marketingul folosit de primarul Nicuşor Dan în campania sa electorală pentru Bucureşti dovedindu-se, mai mult ca niciodată, a fi un slogat nerealist, mai ales raportat la investiţiile realizate în sistemul de termoficare anul acesta.

Potrivit datelor primite de ZF, până în august, au fost modernizaţi 30 de kilometri de reţea termică primară şi secundară, în contextul în care Termoenergetica gestionează 4.000 de kilometri de conducte, din care 3.235 de kilometri au o vechime mai mare de 10 ani. Până la finalul acestui an, ar mai fi trebuit modernizaţi alţi 66 de kilometri de conductă, potrivit celor mai recente date.

Termoenergetica furnizează în prezent apă caldă şi căldură pentru aproximativ 600.000 de apartamente şi circa 9.700 de in­sti­tuţii publice din Bucureşti. Sistemul de trans­port şi distribuţie este compus din aproxi­ma­tiv 1.000 km de reţele termice primare şi alţi aproximativ 3.000 km de reţele termice se­cun­dare. Din cei aproximativ 1.000 km reţele termice primare, o proporţie de 11,1% are o vechime mai mică de zece ani, 9,7% are o vechime cuprinsă între 10 şi 20 de ani, 8,8% are o vechime cuprinsă între 20 şi 25 de ani, restul de 70,3% are o vechime de peste 25 de ani.

Mai departe, din cei aproximativ 3.000 km reţele termice secundare, o proporţie de 21,8% are o vechime mai mică de zece ani, 16,7% are o vechime cuprinsă între 10 şi 20 de ani, 13,5% are o vechime cuprinsă între 20 şi 25 de ani, restul de 47,9% are o vechime de peste 25 de ani.

„Compania Municipală Termo­ener­getica Bucureşti S.A. – CMTEB S.A. – este o companie specializată în producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice, fiind totodată administratorul celui mai mare sistem centralizat de termoficare din România. Altfel spus, CMTEB S.A. poate executa, conform Contractului de delegare a gestiunii directe a serviciului public de alimentare cu energie termică încheiat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetică Bu­cu­reşti–Ilfov, doar lucrări de reparaţii şi întreţinere“, spunea în vara acestui an CMTEB. CMTEB este deţinută în proporţie de 99,9% de Municipiul Bucureşti prin Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

„Obligativitatea în realizarea in­vesti­ţiilor privind reabili­tarea şi mo­dernizare a sistemului de termoficare al municipiului Bucureşti revine Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB)“, mai spuneau oficialii CMTEB.

Unul dintre mesajele cheie din campania lui Nicuşor Dan în candidatura sa la primăria Bucureştiului a fost construit exact în jurul problemelor majore cu care se confruntă capitala pe zona de încălzire.

”Vă promitem apă caldă. Nici nouă nu ne vine să credem că trebuie să promitem aşa ceva”, se arăta pe afişele de campanie ale candidatului USR-PLUS. După un an de mandat, îmbunătăţirea sistemului centralizat de încălzire a Bucureştiului a rămas la acelaşi statut: o minciună de campanie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO