ZF 24

Acţiunile Inditex, grupul spaniolă care controlează Zara, cresc cu 6% pe fondul rezultatelor financiare peste aşteptări. Compania ajunge la o capitalizare de 105 mld. euro

Acţiunile Inditex, grupul spaniolă care controlează...

Autor: Liviu Popescu

07.06.2023, 16:31 220

Cu 6% cresc acţiunile Inditex, proprietarul Zara, pe Bursa dela Frankfurt după ce grupul spaniol a raportat o creştere mai mare decât se aştepta a profitului datorită vânzărilor solide de haine de vară.

Inditex, cu o capitalizare de 105 mld. euro, devine astfel al patrulea cel mai valoros retailer de îmbrăcăminte din lume, după grupul de modă de lux LVMH, Nike şi Dior, potrivit furnizorului de date Statista, citat de Financial Times.

Miercuri, acţiunile au crescut cu până la 6%, la 33 de euro, cel mai ridicat nivel din august 2017.

Inditex, care a început ca un atelier de familie în Spania în anii 1960 şi care deţine, de asemenea, mărcile Massimo Dutti şi Bershka, a raportat o creştere de 54% a profitului net de 1,2 miliarde de euro în cele trei luni până în aprilie, peste aşteptările analiştilor, de 980 de milioane de euro. Vânzările au crescut cu 13%, ajungând la 7,6 miliarde de euro.

Retailerul, foarte apreciat pentru capacitatea sa de a răspunde rapid la tendinţele de pe podiumuri, a rămas popular printre clienţi în ciuda creşterii preţurilor. Acesta are aproape 7.500 de magazine în peste 100 de pieţe.

Inditex intenţionează să investească 1,6 miliarde de euro pentru a contribui la creşterea spaţiului magazinelor sale în acest an cu aproximativ 3%, după ce clienţii s-au întors în magazinele fizice în număr mai mare decât se aşteptau de la pandemie.

"Ne aşteptăm la o creştere a productivităţii vânzărilor în magazinele noastre în viitor", a precizat compania într-o declaraţie.

Inditex a mizat pe creşterea viitoare pe o nouă expansiune în SUA, a doua sa piaţă ca mărime în funcţie de vânzări, după ieşirea din Rusia. Prezenţa sa în SUA rămâne relativ mică în comparaţie cu ţări precum Spania, unde are peste 1.200 de magazine.

"SUA este o piaţă în care pentru fiecare 100 de dolari de modă vândută luăm mai puţin de 50 de cenţi din această sumă. Aşadar, vedem oportunităţi de creştere foarte puternice", a declarat directorul executiv “scar García în martie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO