ZF 24

Adevăratul cost al autostrăzii Comarnic Braşov: zeci de morţi, sute de răniţi şi mii de accidente

Adevăratul cost al autostrăzii Comarnic Braşov: zeci...

Autor: Bogdan Alecu

22.08.2013, 19:26 4312

Odată cu vizita premierului Victor Ponta alături de vicepremierul Gabriel Oprea pe Şoseaua de Centură la intersecţia cu Prelungirea Ghencea, cel mai aglomerat punct de pe varianta de ocolire, s-a readus în discuţie nu doar lucrările la Centura de Sud, ci şi demararea lucrărilor la viitoarea autostradă Comarnic Braşov.

Pentru a mai îmbunătăţi condiţiile de trafic pe Valea Prahovei, în aşteptarea autostrăzii, CNADNR a dispus la montarea a patru pasarele pietonale în Comarnic, Buşteni şi Azuga, pentru a desfiinţa şapte treceri de pietoni care blocau traficul în zilele aglomerate. Pasarelele pietonale metalice reprezintă, potrivit autorităţilor, o soluţie temporară de fluidizare a traficului rutier pe Valea Prahovei până la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, construcţie care era programată iniţial să demareze încă din 2004.

„Instalarea pasarelelor pietonale pe DN1 au dus la fluidizarea traficului în zonele respective. Dar sunt soluţii provizorii. Acolo sunt în plan şi instalarea de semafoare inteligente pentru ca pietonii să poată traversa în siguranţă şi s-au menţinut două treceri de pietoni. Între Comarnic şi Azuga  este singurul sector de drum din ţară de 30 km care se parcurgea  două ore şi în ultimii 12 ani au fost peste 4.000 de accidente cu 51 de morţi şi sute de răniţi, având în vedere un trafic zilnic de 30-40 de mii de maşini pe zi”, a spus Gabriel Oprea.

Premierul Victor Ponta i-a solicitat ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova, ca în toamnă să fie încheiat contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, ministrul asigurând că, în mod normal, acest contract va fi semnat la 30 octombrie. Solicitarea a fost adresată în şedinţa de guvern.

La tronsonul Comarnic - Braşov, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

în primăvara acestui an, ministrul Şova declara că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vor începe negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi operare a autostrăzii Comarnic - Braşov cu cei patru ofertanţi înscrişi pe listă, termenul pentru finalizarea acestora fiind luna august.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO