ZF 24

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri cu articole pentru copii, vrea să se extindă în marile oraşe şi ţinteşte piaţa din Ungaria şi Republica Moldova

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri cu...

Autor: Roxana Petrescu

25.12.2021, 14:00 782

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri locale axată pe comercializarea produselor pentru copii, are în plan, pentru 2022, deschiderea de showroom-uri, în franciză, în Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa şi consolidarea prezenţei online pe piaţa din Ungaria. Adinish a deschis anul acesta prima franciză în Cluj, după showroom-ul din Bucureşti, iar dincolo de Ungaria, Republica Moldova este o altă piaţă externă luată în considerare pentru extindere.

”Atât eu, cât şi soţul meu, Ture, lucrăm în industria puericulturii de mai bine de 15 ani şi activăm într-un domeniu pe care l-am profesat şi unde avem o expertiză la nivel internaţional, aşadar experienţa noastră şi detectarea unei lipse şi nevoi în piaţa românească de profil au dat naştere conceptului Adinish”, spune Adina Foldager, fondatoarea Adinish. Pregătirile pentru lansarea Adinish au început din 2017, dar în mai, 2018, afacerea deja făcea primii paşi.

”Anul acesta, am deschis primul showroom Adinish în regim de franciză la Cluj-Napoca. Franciza Adinish nu este una standard, ci este un model de business gândit de noi şi are la bază investiţii atât din partea francizorului, cât şi a francizatului.” Tot anul acesta, spune Adina Foldager, Adinish şi-a mărit echipa pentru a pune bazele expansiunii internaţionale, primul punct fiind piaţa din Ungaria. ”Am decis să ne schimbăm platforma online-ului, să nu mai lucrăm cu versiuni pre-definite care ne limitează, să oferim o experienţă de shopping online mult mai complexă. Investiţiile au o valoare de peste 150.000 de euro.” Investiţiile vin cu estimări de rezultate în creştere pentru anul acesta. ”Sperăm să încheiem anul cu cifra bugetată de noi la finalul lui 2020, adica 1,5 milioane de euro. Până în luna septembrie, situaţia arăta promiţător, însă implementarea certificatului verde şi accesul limitat în locaţii îşi pun amprenta pe economia totală a ţării şi implicit şi pe vânzările noastre. Plănuim o creştere de 50% faţă de anul anterior, şi cum în septembrie deja am atins pragul de un milion de euro, ştim clar că vom avea un rezultat mai mare decât în 2020, dar încă nu ne este sigur dacă va fi exact ceea ce am preconizat. În urma investiţiilor, dar şi a costurilor fixe şi variabile crescute, ne aşteptăm ca profitul acestui an să fie însă mai mic decât cel din 2020.”

Mai departe de anul acesta, planurile Adinish sunt de a creşte şi mai mare. ”Pentru 2022 plănuim deschiderea showroom-urilor Adinish în oraşele Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa în regim de francize. Chişinău, de asemenea, reprezintă un oraş de interes pentru noi. Din ianuarie 2022, ne extindem prezenţa online în Ungaria şi în funcţie de nivelul de acceptare, intenţionăm deschiderea unui showroom propriu în Budapesta.”

Ultimii doi ani care au transformat complet dinamica vieţii sociale, statul acasă venind la pachet cu o doză mai mare de ataşament faţă de familie, şi-au pus la rândul lor amprenta asupra achiziţiilor din “universal” Adinish.

”În perioada lockdown-ului a crescut numărul jucăriilor achiziţionate, a produselor de decor interior şi au scăzut investiţiile în hăinuţele de sezon şi sisteme de transport (cărucioare, scaune auto). A fost notabilă şi creşterea vânzărilor de corturi, pentru că famiiile sărbătoreau zilele de naştere ale celor mici acasă, în grădina proprie, din cauza că adunările la restaurante nu erau deloc permise. Pentru acea perioadă am putea să spunem că era un comportament normal al consumatorului.” Fondatoarea companiei mai precizează că a crescut foarte mult importanţa online-ului, dar în rest nu poate spune ca s-a schimbat ceva în mod radical. ”Industria puericulturii este mai ferită de crize financiare decât alta breaslă, pentru ca întotdeauna se vor naşte copii, iar părinţii vor avea mereu nevoie de produse pentru familia lor.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO