ZF 24

Adrian Cocan, Lăptăria cu caimac: Anul 2020 a fost bun, am avut o creştere de 220% şi am intrat în 1.000 de magazine noi. „Dacă ar exista politici agricole coerente, am putea deveni, în 5-10 ani, exportatori de lapte.”

Adrian Cocan, Lăptăria cu caimac: Anul 2020 a fost bun,...

Autor: Florentina Niţu

25.12.2020, 11:41 675

Adrian Cocan, director general al Agroserv Măriuţa, compania din spatele brandului Lăptăria cu Caimac, afirmă că anul 2020 a fost unul bun, înregistrând o creştere a cifrei de afaceri de 220% faţă de anul precedent, în pofida provocărilor aduse de pandemia de COVID-19 şi de seceta pedologică.

„Anul 2020 a fost un an bun, am avut o creştere de 220% într-un an cu pandemie şi cu secetă. (...) A fost un an bun şi prin prisma oportunităţilor, pentru că am crescut distribuţia numerică. Am ajuns de la 1.600 de magazine la 2.600 de magazine la nivel naţional. În plus, am avut din ce în ce mai multe cereri pentru export”, a spus Adrian Cocan în cadrul emisiunii special ZF Live dedicată suplimentului „Industria alimentară”.

În 2019, Lăptăria cu Caimac a avut vânzări de peste 4,17 milioane de euro, potrivit reprezentanţilor companiei. Produsele făcute de Lăptăria cu Caimac se găsesc în prezent reţelele de magazine Mega Image, Carrefour, Auchan, Kaufland şi Profi.

În primăvară, Adrian Cocan spunea că în luna martie, odată cu anunţarea intrării României în starea de urgenţă, cererea pentru produsele Lăptăria cu Caimac a crescut cu 15%, motiv pentru care producţia companiei a crescut până la 170 de tone de lactate pe săptămână.

„Consumatorii caută produse locale, la standarde înalte. Au devenit mai pretenţioşi, au învăţat cât de importantă e sănătatea. (...) Principala schimbare din piaţă, însă, a fost orietarea unui număr însemnat de consumatori către produse mai ieftine”, a mai spus Adrian Cocan.

El adaugă că piaţa românească începe să caute variaţie, flexibilitatea producătorului şi categorii noi de produse. „În piaţa lactatelor, evoluţia este lentă. La categoriile de produse, România este săracă.”

Produsele sub acest brand sunt produse în fabrica din Drăgoeşti, judeţul Ilfov, a Agroserv Măriuţa. Aceasta are o suprafaţă de circa 1.500 de metri pătraţi şi şase linii de producţie, cu o capacitate de procesare de peste 70.000 de litri de lapte pe zi. Compania are 70 de angajaţi, iar Cocan spunea anterior că vrea să încheie 2020 cu un număr de 110 de angajaţi.

Antreprenorul, care a dus Lăptăria cu Caimac la Bursa de la Bucureşti în acest an, îşi propune să atragă fonduri pentru a investi în dezvoltarea companiei în continuare.

„Pentru noi 2021 o să însemne creştere în continuare. Pornim o investiţie mare şi în iunie 2021 o pornim pe a doua. Din toamna anului viitor vrem să reluăm discuţiile pentru export către Londra. În industria lactatelor sunt prevăzute investiţii în 2021, dar nu ale multinaţionalelor, ci ale jucătorilor locali. (...) Dacă ar exista politici agricole coerente, am putea deveni, în 5-10 ani, exportatori de lapte”, a concluzionat Adrian Cocan.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO