Skin Media, compania care distribuie pe plan local mai multe branduri IT, de electrocasnice şi de produse de îngrijire personală precum Nikon, Dyson şi Babyliss, a raportat pentru anul trecut o creştere de aproape 30% al cifrei de afaceri, până la 342 mil. lei (68,8 mil. euro), conform datelor de la Ministerul Finanţelor. Astfel, 2024 a fost cel mai bun an al Skin Media în cei 24 de ani de activitate pe piaţa locală de distribuţie IT&C, electrocasnice şi aparate de îngrijire personală.
În ultimii cinci ani, businessul Skin Media a crescut constant. În 2023 cifra de afaceri raportată a fost de 263,7 mil. lei, distribuitorul reuşind să depăşească cel mai bun an al său de până atunci – 2015, când afacerile se situaseră la 209 mil. lei. În perioada 2016 – 2019, compania a înregistrat scăderi consecutive ale businessului.
Din 2020, Skin Media a devenit distribuitorul gigantului de origine britanică Dyson, renumit ca producător de aspiratoare verticale şi purificatoare de aer, dar şi pentru produse de îngrijire personală. La trei ani după semnarea parteneriatului, în 2023, Camil Perian, unicul acţionar al Skin Media, anunţa într-o postare pe reţeaua LinkedIN că depăşise pragul de 100.000 de produse Dyson aduse în România.
Din punct de vedere al profitabilităţii, 2023 a fost anul cu cel mai mare profit net înregistrat de companie (14 mil. lei), anul trecut acesta reducându-se cu circa 20% până la 11,7 mil. lei. În acelaşi timp, datoriile au urcat la 77,17 milioane lei în 2024, de la 62,8 milioane lei în 2023, iar numărul mediu de angajaţi a crescut la 50 de persoane, de la 44 în anul precedent.
Înfiinţată în anul 2000 şi cunoscută în principal pentru importul aparatelor foto Nikon pe plan local, Skin Media a început din anul 2015 să se orienteze către distribuţia de electrocasnice şi produse de îngrijire personală, 2015 fiind de altfel şi anul când a adus produsele brandului francez Babyliss pe piaţa din România. De asemenea, compania s-a axat foarte mult şi pe branduri de electrocasnice, în special aparate pentru bucătărie, având în portofoliu mărci precum Crockpot, Foodsaver sau Ninja.