ZF 24

Afacerile Cora rămân la 1,7 mld. lei pentru al şaselea an consecutiv deşi în această perioadă consumul a crescut cumulat cu peste 50%

Afacerile Cora rămân la 1,7 mld. lei pentru al şaselea...

Autor: Cristina Roşca

05.06.2020, 19:00 67

Lanţul de hipermarketuri Cora, care deţine pe piaţa locală 11 magazine, a încheiat anul trecut cu afaceri de 1,7 mld. lei, în scădere cu 1,7% faţă de anul anterior.

Este al doilea an când afacerile scad uşor, însă rămân în jurul valorii de 1,7 mld. lei. De altfel, vânzările Cora rămân la acest nivel pentru al şaselea an consecutiv deşi în această perioadă consumul a crescut cumulat cu peste 50%. Ba mai mult, faţă de 2014, primul an în care s-a marcat pragul de 1,7 mld. lei ca cifra de afaceri, reţeaua a închis un hipermarket offline rămânând doar cu 11 ma­gazine. Totuşi, retailerul a pariat pe online în această perioadă, dezvoltând acest segment.

Compania a rămas relativ constantă ca număr de magazine fizice pe o piaţă care s-a extins constant cu 200-250 de unităţi pe an. Totuşi, în aceşti ani s-a mizat mult pe magazine mici – supermarketuri şi proximitate modernă - şi mai puţin pe hipermarketuri de mari dimensiuni cum are Cora. Jucătorii care merg pe acest format – Auchan şi Carrefour – au dezvoltat şi formate mici, dar Cora nu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO