ZF 24

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 7% în primul semestru, la 364 milioane de lei

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 7% în primul...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.08.2019, 14:02 101

Grupul de firme Agricola a terminat primul semestru cu o cifră de afaceri de 364,7 milioane de lei, în creştere cu aproape 7% faţă de perioada similară a anului precedent, arată datele transmise de companie. Evoluţia vine în contextul în care în 2018 Agricola făcut exit din activitatea de retail de proximitate, iar la începutul acestui an a ieşit din afacerea Comcereal. 

„Agricola continuă în 2019 strategia de consolidare a afacerilor care reprezintă core-business-ul companiilor grupului şi chiar dacă a făcut exit din două afaceri – servicii pentru agricultură şi retail de proximitate – realizează creşteri importante pe categoriile de bază, astfel încât după primul semestru al acestui an raportăm o creştere de 7% a afacerilor grupului nostru, în linia evoluţiei ultimilor ani”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele şase luni o cifră de afaceri de 241,8 mil. lei, în condiţiile în care a vândut cu aproape 9% mai multă carne de pasăre, creşterea valorică fiind de 11% faţă de anul trecut.

„Cifra de afaceri obţinută este rezultatul unei creşteri cantitative a vânzărilor de carne de pasăre, însă în special este rezultatul creşterii cantitative a vânzărilor Agricola de produse diferentiatoare, cu valoare adaugată mare, şi mă refer aici la Puiul Fericit şi Puiul Fermierului şi (....) la Cocoşel de Pădure – primul pui coquelet proaspăt românesc. Strategia noastră mizează în continuare vânzările de pui cu creştere lentă, unde Agricola deţine 80% din piaţa internă” a precizat preşedintele Agricola.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 6 luni cu 7%, ajungând la 64,9 mil. lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creştere de 8,5% în valoare, respectiv 4,5% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o menţinere a volumelor de 4,35%, însă o creştere valorică de 4,3%. „Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde ne consolidăm poziţia de lider de piaţă, iar Salamul de Sibiu Agricola îşi întăreşte poziţia de lider detaşat în segment”, a mai spus Grigore Horoi.   

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO