ZF 24

Agroland Business System, profit net consolidat de 1,4 mil. lei în T1/2023, în scădere cu 12% pe fondul dublării costurilor de finanţare. Veniturile au urcat cu 4%, la 70 mil. lei

Agroland Business System, profit net consolidat de 1,4...

Autor: Tibi Oprea

29.05.2023, 14:55 88

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat pentru primul trimestru din 2023 venituri consolidate în valoare de 69,7 milioane de lei, o creştere de 4% faţă de perioada similară din 2022, un rezultat operaţional de 3,8 milioane de lei, o majorare de 34% comparativ cu T1/2022 şi un profit net de 1,4 milioane de lei, o scădere de 12% pe fondul dublării costurilor de finanţare în comparaţie cu anul trecut.

„Primul trimestru al anului 2023 a fost o perioadă dinamică pentru grupul Agroland. În ciuda provocărilor prezente în industria agro-alimentară, printre care fluctuaţii ale preţurilor materiilor prime, inflaţie, costuri de finanţare ridicate şi dificultăţi în lanţurile de aprovizionare, am reuşit să ne adaptăm rapid la condiţiile de piaţă şi să ne concentrăm pe investiţii strategice. Astfel, conceptul nostru de afaceri, de la sămânţă la raft, care acoperă întregul ciclu de producţie agro-alimentar, se dovedeşte a fi fiabil şi începe să dea roade, un exemplu în acest sens fiind creşterea cu 34% a rezultatului operaţional, superioară dinamicii înregistrate la nivel de venituri”, spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

În plus, spune Horia Cardoş, acest model de afaceri integrat este şi unul diversificat, contribuind la reechilibrarea structurii veniturilor pe întregul curs al activității. În acest fel, se încearcă reducerea sezonalităţii businessului Agroland Business System, care, la nivel istoric, a avut o primă parte a anului care a generat o proporţie semnificativă a veniturilor, precum şi a profiturilor.

În T1/2023, cifra de afaceri s-a ridicat la 70,6 milioane de lei, o creştere cu 14% comparativ cu 62 de milioane de lei în T1/2022. Divizia de inputuri, care reprezintă performanţa înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 21,9 milioane de lei (Ă20% faţă de T1/2022), divizia de food, care include producţia de ouă de consum provenite de la platforma avicolă Mihăileşti, a contribuit cu 10,2 milioane de lei (Ă203%), iar divizia de retail a înregistrat o cifră de afaceri de 42,7 milioane de lei (-5%).

Declinul diviziei de retail se datorează vremii nefavorabile din primul trimestru al anului, aspect care a condus la amânarea unei părţi din vânzările de pui şi furaje şi concentrate în T2/2023. La sfârşitul primului trimestru din 2023, Grupul Agroland opera 230 de magazine, dintre care 24 MEGA. Reducerile aferente primului trimestru al anului s-au ridicat la 4,1 milioane de lei, o scădere de 10% faţă de primele trei luni din 2022.

„Una dintre cele mai mari reuşite din primul trimestru pentru Grupul Agroland a fost reprezentată de primele noastre exporturi de ouă pe piaţa poloneză şi alte ţări din vestul Europei, inversând tendinţa importurilor de ouă ale României din Polonia manifestată în ultimele două decenii. Cu resursele noastre genetice, puii de o zi şi fermele noastre de ouă, explorăm potenţialul pentru procesarea cărnii de pasăre, fiind în proces de identificare a unor companii active în domeniu pe care să le achiziţionăm. În acest sens, din punct de vedere geografic, preferăm să ne concentrăm activităţile de producţie în regiunea de sud, având în vedere că fabricile noastre de furaje şi facilităţile genetice sunt localizate acolo”, adaugă Horia Cardoş.

Agroland Agribusiness a raportat pentru primele trei luni din 2023 un profit net de 0,5 mil. lei, cu 36% mai mic faţă de T1/2022, EBITDA de 1,2 mil. lei, în scădere cu 19% şi venituri de 19 mil. lei, cu 19% mai mari. Societatea a avut în această perioadă 320 de clienţi facturaţ, în urcare cu 23% comparativ cu T1/2022, arată datele din raportul financiar trimestrial.

Pentru anul 2023, compania vizează, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 329,7 milioane de lei, o creştere de 17% faţă de rezultatul obţinut în 2022, şi un profit net de 11,1 milioane de lei, o majorare de 237% în comparaţie cu cel înregistrat în anul precedent.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG, având o capitalizare de aproximativ 109 milioane de lei. Acţiunile AG înregistrează o creştere de 19,7% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 2,4 mil. lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO