ZF 24

ANA Pan revine cu o cofetărie pe Calea Dorobanţilor. "Va fi cel mai mare magazin al nostru“

Lanţurile de cofetării din Capitală sunt concurate în ultima vreme de raioanele specializate din supermarketuri

Lanţurile de cofetării din Capitală sunt concurate în ultima vreme de raioanele specializate din supermarketuri

Autor: Mirabela Tiron

09.11.2014, 14:45 1718

Lanţul de cofetării ANA Pan, controlat de familia Copos, va deschide săptămâna viitoare un nou concept de magazin în spaţiul de pe Calea Dorobanţilor, ANA Baking Co, în urma unei investiţii de peste 150.000 de euro.

„Efortul nostru este concentrat pe deschiderea magazinului de pe Calea Dorobanţilor. Magazinul, ce se întinde pe o suprafaţă de 140 de metri pătraţi, reprezintă un concept cu influenţe newyorkeze, designul fiind realizat de un arhitect italian. Acesta este cel mai mare magazin din lanţul ANA Pan şi ne aşteptăm să fie cel mai profitabil. Vom avea şi o gamă specială de produse de patiserie şi cofetărie, dar şi de mic dejun. Oricine poate avea aici o întâlnire de afaceri“, a spus Cătălin Metehău, directorul general al lanţului, care a preluat conducerea companiei în august anul trecut, fiind numit în locul lui Carmen Friptu.

Compania revine astfel pe Calea Dorobanţilor, o zonă în care a fost deschisă una dintre primele cofetării ANA Pan din Capitală. Ulterior acea unitate a fost închisă.

Preşedintele ANA Pan este fiica omului de afaceri George Copos, Alexandra Copos de Prada, care s-a întors din New York anul trecut.

Prima unitate ANA Pan a fost deschisă în 1990, iar în ultimele două decenii compania a vândut în principal produse de panificaţie, patiserie, cofetărie, dar şi mărfuri complementare, respectiv băuturi răcoritoare, lactate, şampanii, felicitări şi decoraţiuni.

În prezent, lanţul ANA Pan operează 12 magazine proprii în Bucureşti şi două în franciză. Mai mult, în acest an compania a deschis în cadrul reţelei de supermarketuri Mega Image trei magazine, un concept de tip „shop in shop“, ajungând la cinci astfel de unităţi.

„În acest an ne-am întărit structura, am închis magazinele neprofitabile şi am renunţat la o parte din produsele pe care le comercializam în cofetării. Am reevaluat şi înnoit produsele.“

Din mai anul trecut compania a închis şase cofetării din cauza costurilor mari cu chiria, similare cu cele din anii de boom, după cum afirmă noul şef.

„Căutam noi spaţii pentru a ne extinde“. În cadrul ANA Pan lucrează 160 de angajaţi.

Compania s-a orientat şi spre vânzarea de produse de cofetărie şi patiserie în lanţurile de retail şi HoReCa, nu doar prin intermediul magazinelor proprii.

„Faţă de anul anterior estimăm pe acest segment o creştere cu 30%. Am încheiat mai multe contracte atât în Bucureşti, cât şi în ţară“.

Până la finalul anului este estimată o creştere de sub 5% a veniturilor lanţului. În 2013 compania a realizat o cifră de afaceri de 14,9 milioane de lei (3,4 milioane euro) şi a avut pierderi de 722.000 de lei (164.000 euro). În 2008, lanţul avea afaceri de circa 24 de milioane de lei (5,4 milioane de euro) şi un profit de 2,1 milioane de lei (477.000 de euro), arată datele de la Ministerul de Finanţe. ANA Pan are o singură unitate de producţie, în Bucureşti, unde sunt realizate toate produsele de panificaţie, patiserie şi cofetărie.

În august anul acesta, omul de afaceri George Copos a fost condamnat la aproape patru ani de închisoare în dosarul transferurilor de jucători. Pe lângă businessul din panificaţie, el mai controlează lanţul hotelier ANA Hotels şi o fabrică de motoare electrice, ANA Imep.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO