ZF 24

Analiză Financial Times: Coşmarul care a devenit astăzi călătoria cu avionul

Analiză Financial Times: Coşmarul care a devenit...

Autor: Andrei Şerbănescu

01.08.2022, 14:05 678

Călătoria cu avionul este singura formă de transport care a înregistrat o formă semnificativă de involuţie în ultimii 20 de ani, potrivit concluziilor unei analize FT realizate de Pilita Clark.

Trenurile au devenit mai rapide, autobuzele poluează mai puţin iar maşinile au devenit mai inteligente şi prietenoase cu mediul. Între timp, zborul înregistrează un regres simţitor faţă de ultimii ani. 

Lipsa de personal cauzată de pandemie şi de problemele din lanţul de aprovizionare au legat în ultima vreme o greutate istovitoare de aripinile companiilor de transport aerian.

Săptămâna trecută, şefii Heathrow şi Qatar Airways au avertizat că rănile industriei ar putea dura mult mai mult decât se aştepta. „Cred că va dura câţiva ani buni, cel puţin”, a declarat directorul executiv al Qatar Airways, Akbar Al Baker, pentru FT.

Cozile devin interminabile, erorile companiilor aeriene din ce în ce mai dese, iar zborurile riscă să fie anulate într-un mod foarte imprevizibil, aspecte care nu fac decât să crească în mod evident frustrările clienţilor.

În contextul climatului actual, un tip de personal auxiliar a luat naştere pentru a sfătui călătorii ce să facă în astfel de situaţii. Câteva sfaturi sunt evidente: pregătiţi-vă pentru cozi; luaţi doar bagajele de mână; aduceţi cu dvs. medicamente şi alte iteme de maximă necesitate, etc.

Unele sfaturi vin ca o noutate pentru majoritatea clienţilor: cel mai bine este să zburaţi cât mai devreme posibil, deoarece primele zboruri sunt rareori anulate, a scris un însoţitor de bord în New York Times săptămâna trecută.

Zborurile ulterioare sunt mai vulnerabile la furtunile care se formează pe măsură ce zilele se încălzesc. În plus, traficul în creştere pe aeroporturile aglomerate şi echipajele de zbor care ating limitele de serviciu pot contribui la potenţialele neplăceri ale clienţilor.

Pe lângă toate acestea, analiza Financial Times a mai tras o concluzie: este mai important ca niciodată să zbori în zilele lucrătoare, dacă este cu putinţă.

Printre concluziile de final, Pilita Clark susţine că dacă vă aflaţi în aeroport, la capătul unei cozi lungi, să nu vă fie teamă să cereţi personalului să vă ducă în prima linie dacă se apropie ora dvs. de îmbarcare. Însă unul dintre cele mai importante lucruri, potrivit jurnalistei FT, este să rămâneţi calmi şi înţelegători cu stafful, întrucât aceştia, indiferent de situaţiile complicate cara apar, încearcă să facă tot ce le stă în putere pentru a evita orice potenţial disconfort al clientului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO