Brânzeturile reprezintă, din punctul de vedere al valorii, cel mai important segment din piaţa lactatelor, o industrie unde vânzările trec anual de 5 miliarde de lei.
Hochland, brand deţinut de compania germană cu acelaşi nume, a fost anul trecut cel mai vândut brand din categoria brânzeturilor, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, care ia în calcul vânzările în valoare din retail. Astfel, Hochland se menţine liderul pieţei de brânzeturi pe o piaţă unde vânzările au fost de peste 2,5 miliarde de lei anul trecut. „Într-un context de piaţă competitiv, am reuşit să creştem mai mult decât principalii competitori şi să ne consolidăm poziţia de lider în brânzeturi“, spunea recent Erik Hageleit, director general al Hochland România. Conform datelor companiei, Hochland a avut o cotă de piaţă de peste 22% anul trecut. Compania deţine două fabrici în România, una la Sighişoara, unde produce brânză topită, şi una la Sovata, unde produce şi caşcaval.
Pe locul doi s-a situat anul trecut brandul Delaco, brand deţinut de grupul francez Savencia prin intermediul companiei Delaco Distribution. Compania nu deţine o unitate de producţie în România.