ZF 24

O analiză a tweet-urilor cetăţenilor din Londra şi San Francisco dezvăluie care sunt fericirile şi angoasele acestora. Ce spun reacţiile din social media despre legătura dintre spaţiile urbane şi emoţiile trăite de oameni

O analiză a tweet-urilor cetăţenilor din Londra şi...

Autor: Andrei Şerbănescu

04.02.2023, 10:00 350

Marile oraşe au inspirat din totdeauna o relaţie de dragoste şi ură atât pentru turişti, cât şi pentru locuitori. Un nou studiu analizează locaţiile urbane care inspiră cea mai mare furie şi dezgust, cât şi cele care stârnesc cea mai mare bucurie în rândul cetăţenilor, potrivit Bloomberg.

Analiza a aproape 2 milioane de tweet-uri înregistrate în Londra şi San Francisco a constatat că oamenii au exprimat mai multe emoţii pozitive în locuri precum restaurantele şi parcurile şi mai multe emoţii negative în birouri şi stadioane sportive. Cu ajutorul unor instrumente de calcul specifice, cercetătorii de la Kyoto Institute of Technology au identificat când şi unde tweet-urile exprimau furie, anticipare, dezgust, frică, bucurie, tristeţe, surpriză sau încredere. Cercetarea, bazată pe postările din social media din 2016 şi 2017, a fost publicată miercuri în revista online PLOS One.

Spaţiile verzi şi de recreere au declanşat cele mai multe emoţii pozitive pentru locuitorii oraşelor, iar locaţii precum piscinele, porturile de navigaţie, liniile de coastă şi rampele pentru ambarcaţiuni au înregistrat, de asemenea, tweet-uri care exprimau niveluri ridicate de bucurie. San Francisco, locaţia mai multor parcuri celebre precum Mission Dolores, Buena Vista şi Alamo Square, este cunoscut pentru abundenţa sa de spaţii verzi, fiind un oraş celebru în rândul turiştilor. Tweeturile înregistrate la hoteluri şi restaurante au prezentat, de asemenea, niveluri ridicate de bucurie. 

Deloc surprinzător, transportul în comun a fost un punct de tensiune pentru ambele oraşe. Tweeturile publicate în apropierea gărilor, a staţiilor de autobuz şi a podurilor congestionate de traficul auto au transmis sentimente de dezgust şi furie. Dar este posibil ca sentimentul să se fi îmbunătăţit în ultimii ani, cel puţin pentru Londra: Anul trecut, sistemul de transport în comun al oraşului a obţinut recunoaşterea ca fiind unul dintre cele mai bune din lume, pe baza unor factori precum distanţa până la mijloacele de transport în comun, accesibilitatea, orele de funcţionare, aglomeraţia şi viteza de deplasare. 

Cercetătorii au analizat, de asemenea, tweet-urile din jurul evenimentelor majore. Tweet-urile din San Francisco au afişat cele mai ridicate niveluri de furie, tristeţe şi dezgust în timpul învestirii fostului preşedinte Donald Trump şi a Marşului femeilor din 2017. În ajunul Anului Nou, a fost înregistrat cel mai ridicat nivel de tweet-uri pozitive. În ceea ce priveşte Londra, tweet-urile au afişat cele mai ridicate niveluri de teamă şi tristeţe în timpul atacurilor de la Westminster şi London Bridge din 2017. Cel mai ridicat nivel de încredere şi anticipare a fost afişat în timpul alegerilor generale din 2017 din Marea Britanie.

Cu toate acestea, datele prezentate de studiu au limitele lor. Tweeturile adunate au fost scrise exclusiv în limba engleză şi s-ar putea să nu fie la fel de aplicabile în cazul localităţilor cu o amprentă digitală mică. Totuşi, cercetătorii consideră că descoperirile ar putea contribui la îmbunătăţirea infrastructurii oraşelor individuale. Cunoaşterea aspectelor legate de viaţa în oraş care suscită reacţii pozitive sau negative din partea locuitorilor săi poate oferi un cadru pentru o mai bună planificare urbană, cum ar fi modificări structurale ale centrelor de tranzit sau adăugarea mai multor spaţii verzi. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO