ZF 24

Andreea Paul, INACO: “Circa 80% dintre meseriile de astăzi nu vor exista în momentul în care copiii din şcolile primare vor termina studiile”

Andreea Paul, INACO: “Circa 80% dintre meseriile de...

Autor: Mihaela Pascari

30.06.2017, 12:23 1627

Aproximativ 80% din meseriile de astăzi nu vor exista în momentul în care copiii din şcolile primare vor termina studiile. Copiii care urmează un proces educaţional public sau privat trebuie sa fie constienţi de digitalizarea meseriilor, astfel să dea dovadă de mai multă creativitate cu care să facă faţă mediului digitalizat, a spus Andreea Paul, preşedinte în cadrul organizaţiei non-guvernamentale Iniţiativă pentru Competitivitate (INACO).

“Cele mai dezvoltate ţări ale lumii au creat deja calculatoare pentru a desena traiectoriile mediului de afaceri din viitor, în România nu se fac astfel de analize, iar astfel de studii sunt obligatorii. Nu mai poţi face un business consistent fără să cunoşti aceste tendinţe. În alte ţări, nu doar procese tehnologice unilaterale sunt înlocuite de roboţi, ci linii întregi de fabricaţie”, a spus Andreea Paul, care a fost prezentă în cadrul unei conferinţe oraganizate de comunitatea femeilor antreprenoare Elite Business Woman.

Andreea Paul a fost deputat în perioada 2012-2016 şi este unul dintre membrii fondatori ai INACO, comunitatea non-profit de manageri, consultanţi, analişti, experţi în domeniul economic, conectată la reţeaua de specialişti în economia de stat şi cea privată.

În acelaşi timp, Irina Vijoli, technology Insider & business innovator, a spus că noile generaţii se adaptează mult mai uşor noilor tehnologii pentru că ei s-au născut cu aceste mijloace de comunicare “în mână”. “Ei nu îşi  amintesc de momente în care să nu fi avut un device sau să nu fie prezenţi pe social media”.

Mai mult ea spune că, tinerii din generaţia Millennials au o manieră de a gândi diferită faţă de generaţiile anterioare, sunt  colaborativi,  vor să înţeleagă ceea ce fac, au un mod diferit de a comunica şi sunt multitasking. “Cea mai eficientă metodă de a lucra cu ei este să li se explice exact ceea ce au de făcut, şi să li se ofere contextul de echipă”.

Totuşi părinţii trebuie să îşi educe copiii pentru ca ei să nu folosească diverse instrumente tehnologice în exces.

“Educaţia din acest punct de vedere pleacă de la 3-4 ani, atunci când părinţii le oferă copiilor un device”, a mai spus Irina Vijoli.

În ceea ce priveşte nivelul de dezvoltare a tehnologiei, Irina Vijoli, spune că România tehnologică nu este ceea se vede în oraşele mari. “Oraşele mari reprezintă doar câţiva poli de tehnologie, însă dacă mergi în România rurală, copiii nu au o şcoală eficientă pentru a se dezvolta din punct de vedere al tehnologiei”, a precizat Irina Vijoli.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO