ZF 24

Andy Jassy, noul şef al Amazon, anunţă un plan major pentru magazinele fizice: Ne vom dubla prezenţa pe piaţa produselor alimentare, chiar dacă până acum am înregistrat eşecuri

Andy Jassy, noul şef al Amazon, anunţă un plan major...

Autor: Andrei Şerbănescu

14.02.2023, 12:59 215

Directorul executiv al Amazon, Andy Jassy, a promis că va continua să se concentreze pe afacerea cu magazine alimentare a companiei, în ciuda faptului că a anunţat recent că planurile sale de creştere au fost suspendate, raportează Financial Times.

Jassy a declarat pentru Financial Times că Amazon este pregătit să „investească puternic” în magazinele clasice, dând vina pe lipsa de „normalitate" din timpul pandemiei pentru o serie de eşecuri.

La cinci ani de la achiziţionarea Whole Foods pentru 13,7 miliarde de dolari, cea mai mare achiziţie făcută vreodată de Amazon, compania nu a reuşit încă să-şi facă loc în SUA într-un sector alimentar în valoare de 1,6 miliarde de dolari în modul în care concurenţii s-au temut iniţial.

Retragerea planurilor sale de expansiune în domeniul alimentar a dus la o depreciere de 720 de milioane de dolari în ultimul trimestru din 2022, a declarat Amazon în această lună, în condiţiile în care unele dintre magazinele alimentare Amazon Fresh au fost închise, iar noile deschideri au fost amânate.

„Amintiţi-vă, multe dintre aceste magazine s-au deschis chiar în inima pandemiei", a spus Jassy. „Nu am avut parte de prea multă normalitate până acum. Continuăm să experimentăm şi sunt bucuros că unele segmente ale afacerii se arată a fi de-a dreptul promiţătoare."

Veniturile pentru unitatea de magazine fizice a Amazon, aşa cum sunt defalcate în rapoartele sale trimestriale de profit, au crescut cu doar 10% de la tranzacţia cu Whole Foods şi reprezintă doar 3,4% din afacerile Amazon.

„Suntem încă în faza incipientă", a spus Jassy. „Sperăm ca în 2023 să avem un format fizic care va creşte organic”.

Construirea unei ramuri formidabile în domeniul alimentar a fost mult timp prezentată de Amazon ca fiind una dintre cele mai importante priorităţi ale companiei. Când fondatorul Jeff Bezos a anunţat că se va retrage din funcţia de director executiv în februarie 2021, a precizat că va fi în continuare implicat, în calitate de preşedinte executiv, în „iniţiativele importante ale Amazon", afacerea alimentară fiind una dintre ele.

Cu toate acestea, achiziţia Whole Foods nu a reuşit să ofere fundamentul pentru o strategie mai amplă a Amazon în domeniul alimentar, au declarat analiştii, formatele incoerente ale magazinelor făcând dificilă utilizarea locaţiilor ca centre locale de livrare.

În schimb, Amazon a trecut la crearea propriilor magazine construite special pentru acest scop, într-o varietate de stiluri, de la magazinele Amazon Go de mărimea unui magazin de colţ, la Amazon Fresh, o ofertă mai tradiţională cu câteva aspecte îmbunătăţite tehnologic, cum ar fi cărucioarele de cumpărături „inteligente".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO