Directorul executiv al Amazon, Andy Jassy, a promis că va continua să se concentreze pe afacerea cu magazine alimentare a companiei, în ciuda faptului că a anunţat recent că planurile sale de creştere au fost suspendate, raportează Financial Times.
Jassy a declarat pentru Financial Times că Amazon este pregătit să „investească puternic” în magazinele clasice, dând vina pe lipsa de „normalitate" din timpul pandemiei pentru o serie de eşecuri.
La cinci ani de la achiziţionarea Whole Foods pentru 13,7 miliarde de dolari, cea mai mare achiziţie făcută vreodată de Amazon, compania nu a reuşit încă să-şi facă loc în SUA într-un sector alimentar în valoare de 1,6 miliarde de dolari în modul în care concurenţii s-au temut iniţial.
Retragerea planurilor sale de expansiune în domeniul alimentar a dus la o depreciere de 720 de milioane de dolari în ultimul trimestru din 2022, a declarat Amazon în această lună, în condiţiile în care unele dintre magazinele alimentare Amazon Fresh au fost închise, iar noile deschideri au fost amânate.
„Amintiţi-vă, multe dintre aceste magazine s-au deschis chiar în inima pandemiei", a spus Jassy. „Nu am avut parte de prea multă normalitate până acum. Continuăm să experimentăm şi sunt bucuros că unele segmente ale afacerii se arată a fi de-a dreptul promiţătoare."
Veniturile pentru unitatea de magazine fizice a Amazon, aşa cum sunt defalcate în rapoartele sale trimestriale de profit, au crescut cu doar 10% de la tranzacţia cu Whole Foods şi reprezintă doar 3,4% din afacerile Amazon.
„Suntem încă în faza incipientă", a spus Jassy. „Sperăm ca în 2023 să avem un format fizic care va creşte organic”.
Construirea unei ramuri formidabile în domeniul alimentar a fost mult timp prezentată de Amazon ca fiind una dintre cele mai importante priorităţi ale companiei. Când fondatorul Jeff Bezos a anunţat că se va retrage din funcţia de director executiv în februarie 2021, a precizat că va fi în continuare implicat, în calitate de preşedinte executiv, în „iniţiativele importante ale Amazon", afacerea alimentară fiind una dintre ele.
Cu toate acestea, achiziţia Whole Foods nu a reuşit să ofere fundamentul pentru o strategie mai amplă a Amazon în domeniul alimentar, au declarat analiştii, formatele incoerente ale magazinelor făcând dificilă utilizarea locaţiilor ca centre locale de livrare.
În schimb, Amazon a trecut la crearea propriilor magazine construite special pentru acest scop, într-o varietate de stiluri, de la magazinele Amazon Go de mărimea unui magazin de colţ, la Amazon Fresh, o ofertă mai tradiţională cu câteva aspecte îmbunătăţite tehnologic, cum ar fi cărucioarele de cumpărături „inteligente".