ZF 24

ANRE prinde curaj şi amendează GDF SUEZ cu 200.000 lei pentru că factura clienţii în avans

ANRE prinde curaj şi amendează GDF SUEZ cu 200.000 lei...

Autor: Carol Dan

19.10.2015, 14:39 3311

ANRE a amendat cu 200.000 lei compania GDF Suez Energy România în urma unor controale, constatând că furnizorul de gaze trimitea consumatorilor trei facturi simultan, dintre care două pentru consumul estimat în avans pentru lunile următoare, şi a impus anularea acestei practici.

"Ca urmare a petiţiilor înregistrate la ANRE cu privire la modalitatea de facturare a serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale realizată de operatorul economic GDF Suez Energy România pentru clienţii finali de tip B1, ANRE a efectuat o acţiune de control de tip verificare la această companie. În urma acţiunii de control, ANRE a constatat că, pentru o parte din clienţii finali de tip B1, furnizorul de gaze naturale a implementat un proiect nou intitulat Transmitere 3 facturi simultan, adus la cunoştinţa ANRE, dar care nu a fost aprobat/avizat de autoritate", se arată într-un comunicat al reglementatorului pieţei.

Autoritatea a constatat că furnizorul nu a respectat obligaţia legală de a factura lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale, pentru locurile de consum, selectate prin sondaj de echipa de control.

Totodată, nu a respectat obligaţia legală de a utiliza valori ale puterii calorifice superioare (PCS) reale, transmise de către operatorul de distribuţie a gazelor naturale, la facturarea consumului de gaze naturale, pentru locurile de consum. Astfel, furnizorul a utilizat ca valori ale puterilor calorifice superioare a gazelor naturale (PCS), la emiterea facturilor estimate corespunzătoare celor două perioade de consum lunare estimate, aceeaşi valoare a puterii calorifice superioare aferentă perioadei de regularizare pentru cele trei luni anterioare, corespunzătoare facturii curente.

ANRE precizează că GDF Suez a achitat deja amenda.

Ca atare, compania va factura lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale, în conformitate cu prevederile reglementărilor şi nu va mai trimite trei facturi simultan.

GDF Suez furnizează gaze pentru consumatorii casnici din partea sudică a ţării, având 1,4 milioane de clienţi.

Compania a transmis vineri că modificările operate privind facturarea respectă reglementările legale, dar că va reveni la modelul iniţial de expediere a facturilor, dacă proiectul pilot nu va fi perceput ca o facilitate pentru clienţi.

"Modalitatea de a transmite trei facturi, cu trei scadenţe de plată, printr-o singură expediere, a fost implementată în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu informarea detaliată, în prealabil, a clienţilor. În măsura în care această modalitate de facturare, derulată în cadrul unui proiect pilot, nu este percepută ca o facilitate atractivă pentru clienţi, compania este deschisă să revină asupra modelului iniţial de expediere a facturilor de gaze naturale", au afirmat reprezentanţii GDF SUEZ Energy România.

Ei au precizat că schimbarea a fost iniţiată pentru a ajuta clienţii să estimeze şi să optimizeze cheltuielile cu gazele naturale, "în niciun caz să încurajeze plata în avans a facturilor".

ANRE a anunţat miercuri că introducerea estimărilor de consum în factura lunară de gaze naturale ca sumă totală de plată nu respectă prevederile stabilite în reglementările emise de autoritate.

Totodată, autoritatea lucrează la un model standard de factură, unic la nivel naţional, pentru consumatorii de gaze naturale, care va fi implementat în primul trimestru al anului viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO