ZF 24

ANRM va da 10.000 euro unei firme înfiinţate în 2013 pentru sondaje privind exploatarea gazelor de şist

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Radu Bostan

15.07.2013, 20:36 273

Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM) va plăti 43.500 de lei (10.000 euro) firmei de consultanţă Manucode Consulting & Research, înfiinţată în 2013, pentru realizarea unor sondaje de opinie care să determine gradul de informare şi percepţia cetăţenilor asupra exploatării gazelor naturale din şisturi, agenţia pregătind o campanie proprie de informare publică.

Firma Manucode Consulting & Research va avea de realizat câte un sondaj de opinie în judeţele Vaslui şi Constanţa, acolo unde ANRM a acordat licenţe de explorare-exploatare pentru gazele neconvenţionale. Manucode Consulting & Research este o firmă înfiinţată în martie 2013 şi care are un singur asociat, Marius-Florin Draşovean.

Obiectul de activitate al firmei este cercetarea-dezvoltarea în ştiinţe sociale şi umaniste, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Potrivit ANRM, subiectul gazelor de şist este destul de nou pentru publicul român, predominant în dezbatere în 2012, de când au aparut primele semnale privind potenţiale lucrari de explorare

. „În acest moment, în România, opinia generală este caracterizată de scepticism si suspiciune, datorită faptului că problema nu este suficent explicată, iar populaţia locală şi autorităţile locale nu dispun de informaţii echilibrate din punct de vedere al oportunitătilor şi al ameninţărilor legate de explorarea şi exploatarea gazelor de şist.“

Prin campania de informare, cetăţenii vor fi avizaţi cu privire la, între altele, procesul de atribuire a perimetrelor de explorare şi exploatare a resurselor naturale în România, problemele de mediu şi potenţialele beneficii pentru comunitate.

De asemenea, ANRM îşi va adapta strategia de comunicare la situaţia specifică a zonei unde a atribuit perimetrul de explorare. „Deoarece zona Bârlad este considerată cea mai săracă din tară, împreună cu informaţiile referitoare la riscurile de mediu şi soluţiile pentru a atenua efectele negative potenţiale, o componentă de comunicare importantă va fi legată de beneficiile economice potenţiale“, arată caietul de sarcini aferent licitaţiei pentru contractul de cercetare sociologică.

În cazul judeţului Constanţa, comunicarea „va viza clarificarea preocupărilor în ceea ce priveşte mediul şi siguranţa populaţiei, economia locală - scăderea potenţială în număr de turişti, contaminarea rezervelor naturale de apă şi vor sublinia metodele prin care statul român va supraveghea activităţile de explorare în scopul de a se conforma cu toate măsurile de siguranţă“, mai arată sursa citată. Radu Bostan

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO