ZF 24

Antreprenorul care a creat conceptul „5 to go“ a ajuns la a treia cafenea

Antreprenorul care a creat conceptul „5 to go“ a...

Autor: Corina Mirea

25.04.2015, 16:30 6642

Radu Savopol, designer de interior şi arhitect care a creat brandul de puburi Old Nick, prezent în Sinaia şi în Bucureşti, va des­chi­de în luna mai a treia cafenea „5 to go“, concept care promovează ideea comercializării oricărui produs din portofoliu cu 5 lei. Noua cafenea va fi amplasată în zona Unirii, lângă hotelul Horoscop, şi va presupune o investiţie de 15.000 de euro. Unitatea va fi deschisă la circa două luni de la inaugurarea celei de-a doua cafenele, din Pache Protopopescu.

Prima cafenea „5 to go“ a fost deschisă la începutul anului, iar până la finalul lui 2015 antreprenorul vrea să deschidă şapte astfel de unităţi doar în Bucureşti.

„Toate cafenelele respectă con­cep­tual «5 to go», astfel că orice produs costă cinci lei. A treia cafenea, care urmează să fie deschisă în zona Piaţa Unirii, va necesita o investiţie de 15.000 de euro. Prima cafenea nu a ajuns la maturitate deplină, astfel că abia în următoarele trei luni putem trage o concluzie în privinţa profitabilităţii. Dar, în prezent, în prima cafenea „5 to go“ intră 200-250 de clienţi pe zi, iar bonul mediu este de 9-13 lei“, spun reprezentanţii „5 to go“. Astfel, prima cafenea a brandului „5 to go“, din Piaţa La­hovari, ajunge la vânzări medii de mi­nimum 1.800 de lei pe zi, potrivit calculelor ZF.

Fiecare unitate „5 to go“ are în pre­zent doi angajaţi (barista de meserie), care prepară în fiecare zi băuturi pe bază de cafea, fresh-uri sau iaurturi cu cereale. Cafeneaua mai co­mer­cia­lizează şi produse de patiserie sau „minuturi“ realizate chiar în bucă­tăria Old Nick Pub (deţinut de Radu Savopol), băuturi răcoritoare şi băuturi de sezon (limonade sau smoothie-uri).

„Cea mai mare problemă întâmpinată până acum este găsirea unor spaţii comerciale bine poziţionate şi la un preţ corect şi decent. Ne gândim şi la extindere în alte oraşe, însă această opţiune este prevăzută în planul nostru de dezvoltare pentru 2016“, mai spun reprezentanţii 5 to go.

Old Nick Bar Caffe SRL, entitatea juridică ce administrează conceptul Old Nick Pub, brandul „La cafenea” (din Sinaia), „5 to go“ şi firma de design no.9, a avut în 2013 afaceri de peste 400.000 de euro şi pierderi de circa 43.000 de euro (cu 50% mai mici ca anul precedent), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO