ZF 24

Au investit 50.000 € într-un magazin care vinde cadouri online

Au investit 50.000 € într-un magazin care vinde...

Autor: Corina Mirea

26.04.2015, 18:00 1112

Alexandra şi Sorin Cozac, oameni de comunicare de pro­fesie, au lansat în urmă cu o lună un magazin online de ca­do­uri – Catbox – unde comercializează ta­blo­­uri cu mesaje, jurnale, magneţi sau fe­li­ci­tări produse 100% de ei. Cei doi an­tre­pre­nori au investit în jur de 50.000 de euro în a­cest business, iar în prezent speră să atragă un business angel care să le finanţeze afacerea.

„Ideea unui magazin de cadouri a pornit de la percepţia personală asupra pieţei cadourilor din România, aglomerată, dar destul de standardizată. Aproape toate ideile de cadou sunt la fel, au început să aibă aceleaşi mesaje şi de multe ori rişti să îi oferi cuiva ceva ce deja are sau a primit de la altcineva. Toate cadourile noastre sunt gândite 100% de noi, concepute în mica noastră agenţie“, spune Alexandra Cozac. Ea şi soţul său au lucrat anterior în televiziune (el încă are proiecte în de­ru­lare în acest do­meniu), iar antre­pre­nori au devenit în 2013, când au decis să înfiinţeze propria firmă de comunicare (Creative Corner Consulting), după ce au devenit părinţi.

De aproximativ un an însă, ideea magazinului online Catbox a devenit prin­cipala preocupare de business a celor doi soţi, nu­­mai de la crearea con­cep­tului, a site-ului şi a unei „colecţii“ de produse fiind nevoie de circa şase luni. Echipa Catbox este compusă din şapte oameni (angajaţi, dar şi colaboratori), cei mai mulţi cu experienţă în co­mu­ni­care. Alexandra Cozac spune că în scurt timp planul ar fi să angajeze full-time colaboratorii externi, ca afacerea să poată mări pasul. „Toată concentrarea noastră este investită acum în Catbox, dar pentru a dezvolta conceptul avem nevoie de mai mult resurse, căci ale noastre încep să se termine. Trebuie să investim mult în marketing, pentru că piaţa locală încă nu este foarte pregătită să accepte genul de cadouri pe care noi îl promovăm. În plus, avem nevoie şi de echipamente noi, care costă foarte mult şi care reprezintă, de fapt, cel mai mare cost“, explică antreprenoarea.

Preţurile produselor handmade variază între 9,5 lei pentru o floare decorativă din hârtie de mătase şi 223 de lei pentru un tablou cu mesaj confecţionat din lemn de pin sau de nuc. Până în prezent, pentru a promova conceptul Catbox, Alexandra şi Sorin Cozac au creat o campanie de recrutare a unei pisici, care să devină noul director de comunicare al magazinului online şi care va fi angajat cu contract „de muncă“ începând cu luna mai, când vor selecta câştigătorul.

„Colaborăm chiar şi cu un site de recrutare online pentru ca procesul să fie unul obiectiv. Cred că vom ajunge la circa 1.000 de CV-uri primite. Creativitatea este, într-adevăr, un e­le­­ment foarte important pentru un business, dar oricât de cre­a­tiv ai fi, în final contează şi resursele materiale foarte mult.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO