ZF 24

Aveti grija ce scrieti pe internet. Angajatorii verifica pe Google reputatia angajatilor - studiu Microsoft

Aveti grija ce scrieti pe internet. Angajatorii verifica pe Google reputatia angajatilor - studiu Microsoft
04.02.2010, 12:32 72

Aproape jumatate din companiile de recrutare din Europa cautainformatii despre candidati pe retele de socializare precumFacebook si jumatate dintre acestia sunt respinsi in baza datelorgasite, potrivit unui studiu al EU Data Protection Day, comandat deMicrosoft, scrie EurActiv.

In Germania, 59% dintre specialistii in HR folosesc datelepersonale gasite pe internet pentru a face portretele candidatilor,47% in Marea Britanie si 23 de procente in Franta, mai aratastudiul. Chiar si in Romania, specialistii in recrutare folosescFacebook. "Ne uitam pe retelele de socializare precum Facebook sauLinkedIn numai pentru candidatii care aplica la joburi pentrupozitiile inalte, pentru a afla ce fel de personalitate au, care lesunt hobby-urile si experienta profesionala. Pentru pozitiile dejunior nu ne intereseaza aceste aspecte", a declarat pentru ZFSorin Faur, HR services director in cadrul companiei de audit siconsultanta BDO Romania, care are 150 de angajati pe piatalocala.

Cei mai multi candidati europeni respinsi in baza datelor de peinternet sunt in Marea Britanie (41 de procente). In Germaniaprocentul se ridica la 16%, iar in Franta la 14%. In SUA, procentulcelor respinsi se ridica la 70%. Principalul motiv pentrurespingerea candidatilor este "scriere de comentarii nepotrivite deacestia pe internet". Recruiterii au admis ca sunt influentatinegativ de pozele sau videoclipurile de pe internet ale celor careaplica pentru un job.

Utilizatorii subestimeaza impactul datelor lor de peinternet

Desi specialistii in recrutare recunosc ca sunt foarte multinfluentati de informatiile de pe net ale candidatilor,cunsumatorii subestimeaza acest lucru. Spre exemplu, numai 9%dintre britanici considera ca informatiile lor personale de pe netle pot afecta incercarile de a se angaja, arata studiul, desi 41%dintre ei au fost respinsi in baya acestor date.

Studiul a fost realizat in perioada 10-23 decembrie 2009, pe unesalon de 1.010 specialisti europeni in HR si 831 de utilizatoridin Germania, Franta si Marea Britanie. Acelasi studiu a fostrealizat in paralel in Statele Unite ale Americii.

Pe fondul aparitiei acestor informatii, actualul comisareuropean pentru telecomunicatii Viviane Reding a atras atentiaasupra pericolului punerii datelor personale pe internet. Ea a maispus ca protectia datelor trebuie actualizata pentru a se tinepasul cu schimbarile tehnologice si pentru a fi respectataintimitatea utilizatorilor de Facebook, Twitter sau MySpace.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO