Asigurătorul francez AXA este obligat să răspundă cererilor de despăgubire ale unor proprietari de restaurante din Franţa în baza poliţelor de business interruption, în urma unei decizii judecătoreşti, care ar putea însemna un potenţial precedent pentru litigiile legate de coronavirus în întreaga lume, potrivit Reuters.
Un tribunal din Paris a decis săptămâna trecută că AXA ar trebui să plătească proprietarului unui restaurant două luni din pierderile de venituri cauzate de pandemia virusului. AXA a susţinut că politica sa nu acoperă întreruperea activităţii cauzate de criza de sănătate.
Stephane Manigold, proprietarul a patru restaurante din Paris, care a demarat procesul împotriva asigurătorului francez, a declarat că, de la decizia instanţei, echipa sa a primit apeluri din Marea Britanie, Africa de Sud, Spania şi Statele Unite, cerând detalii despre contractul său.
„Această decizie de la Paris are o rezonanţă globală“, a spus Stephane Manigold.
În Marea Britanie, autoritatea de reglementare financiară a apelat şi la instanţele judecătoreşti pentru a încerca să obţină clarificări privind plata din partea asigurătorilor a cererilor de despăgubire pentru afaceri mici.
AXA susţine că va ataca decizia curţii din Paris, dar directorul executiv al companiei, Thomas Buberl, a spus că va încerca să răspundă cererilor de despăgubire a restaurantelor care aveau o anumită ambiguitate în contracte.
Alţi asigurători francezi au spus că vor plăti pierderi de business interruption unor clienţi, în funcţie de contracte specifice. Generali France, de exemplu, a spus că va efectua plăţi către 600 de afaceri din domeniul ospitalităţii.