ZF 24

Banca Transilvania integrează inteligenţa artificială în BT Pay şi lansează Chat BT, dezvoltat în parteneriat cu DRUID

Banca Transilvania integrează inteligenţa artificială...

Autor: Roxana Rosu

09.01.2025, 15:01 3397

Banca Transilvania a integrat inteligenţa artificială în comunicarea cu clienţii, în servicii şi procese, utilizatorii BT Pay având acum la dispoziţie un asistent virtual (Chat BT) pentru informaţii cu privire la funcţionalităţile aplicaţiei, precum şi despre produsele şi serviciile băncii. 

Chat BT are la bază inteligenţa artificială de tipul Machine Learing/învăţare automată. DRUID este partenerul Băncii Transilvania pentru dezvoltarea Chat BT. 

Clienţii au şi opţiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii. 

Noua funcţionalitate este implementată progresiv, iar în această etapă, comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă şi în alte limbi. 

BT este prima instituţie bancară din România care a integrat inteligenţa artificială în comunicarea cu clienţii, în serviciile şi procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation (RPA), cât şi Large Language Model (LLM). BT a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienţii. 

BT este cea mai mare bancă din România, cu peste 20% cotă de piaţă, 4,4 milioane de clienţi, peste 10.000 de angajaţi şi 500 de sedii în 180 de localităţi. 

Banca Transilvania (TLV)  a raportat pentru primele nouă luni din 2024 (ianuarie - septembrie) un profit net de 3,9 mld. lei la nivel consolidat, în creştere cu 70% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, şi venituri operaţionale mai mari cu 29% la 7,22 mld. lei pe fondul intensificării activităţii de creditare şi a unor câştiguri din achiziţii. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025