ZF 24

„Bătălia“ în retailul de mobilă, o piaţă de 700 mil. euro, se duce între români şi trei jucători străini

Mobexpert este cea mai extinsă reţea de mobilă de pe piaţa românească

Autor: Ioana David

18.05.2015, 13:11 1333
Cei mai mari zece retaileri de mobilă de pe piaţa locală operează o reţea de peste 250 de magazine, arată datele centralizate de revista Business Construct, iar şase dintre aceste reţele sunt alimentate de propriile centre de producţie. Aceasta este prima analiză despre numărul de magazine de mobilă, un sector dominat de antreprenorii locali şi despre care nu există studii de piaţă, scrie revista Business Construct în ediţia din luna mai.
 
Retailul de mobilă reprezintă o piaţă de aproximativ 700 mil. euro, pe care au intrat doar trei lanţuri străine: IKEA, Kika şi Jysk. În aceste condiţii, retailul de mobilă este unul dintre puţinele sectoare în care românii au loc să se dezvolte în lipsa unei concurenţe puternice din afară.
 
Niciun discounter european nu şi-a făcut curaj să intre în România, dar, la polul opus, în piaţa de lux în aprilie a fost anunţată prima deschidere a unui magazin cu produse de designer.  Roche Bobois, considerat cel mai mare retailer francez de pe segmentul high end, deţinut de familiile Roche şi Chouchanm, îşi aduce canapelele la Bucureşti. Deschiderea vine după ce piaţa de profil a crescut uşor anul tre­cut (datorită segmentului econo­mic), unii jucători au deschis deja magazine, în timp ce alţii se gândesc să reia expan­siunea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO