ZF 24

BCR: Uneori clienţii intră în insolvenţă pentru a evita plata creditelor

BCR: Uneori clienţii intră în insolvenţă pentru a...

Autor: Ciprian Botea

14.05.2013, 11:02 1505

Companiile intră uneori în insolvenţă doar pentru a evita plata ratelor la creditele contractate de la bănci, iar creditorii trebuie să fie foarte atenţi la clienţii care încep să aibă probleme pentru a le propune soluţii de restructurare şi pentru a evita intrarea în insolvenţă , este de părere directorul diviziei de recuperare şi restructurare din BCR.

„Uneori clienţii intra in insolvenţă pentru a nu-şi plăti creditele. Noi ca banca încercăm să împiedicăm acest lucru. Dacă nu-şi mai plăteşte ratele sau dobânzile căutăm motivul pentru care nu mai plăteşte şi implicit căutăm soluţii de restructurare. Insolvenţa nu este o soluţie pentru că pierzi foarte mult din valoare şi în plus durează foarte mult timp”, a declaratJurgen Kristiaan de Ruijter, directorul diviziei de recuperare şi restructurare din BCR, prezent la un seminar despre sistemul bancar organizat de ZF şi casa de avocatură Stoica şi asociaţii.

Zeci de mii de companii româneşti au intrat în insolvenţă în ultimii ani pe fondul scăderii abrupte a afacerilor, ceea ce a avut un  impact semnificativ asupra creşterii creditelor neperformante din sistemul bancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO