ZF 24

Bicicletele Pegas au ajuns la vânzări de 1 mil. euro, la trei ani şi jumătate de la relansarea brandului. ”Vrem să vindem 10.000 de biciclete anul acesta”

Andrei Botescu a relansat pe piaţă brandul de biciclete Pegas în vara lui 2012

Andrei Botescu a relansat pe piaţă brandul de biciclete Pegas în vara lui 2012

Autor: Cristina Rosca

27.03.2016, 12:25 1812
Brandul de biciclete Pegas, unul dintre cele mai cunoscute nume din era comu­nismului, relansat pe piaţă în iunie 2012, a vân­dut anul trecut circa 3.000 de unităţi, ajungând la un business de circa un milion de euro.
 
„Numărul de biciclete vândute s-a dublat faţă de anul anterior, iar pentru 2016 ne-am bugetat să vindem 10.000 de unităţi”, spune Andrei Botescu, fondator şi director general al companiei. La finalul anului trecut compania Network One Distribution (NOD), cel mai mare distribuitor de echipamente IT&C de pe piaţa locală, deţinut de antreprenorul Iulian Stanciu, a devenit acţionarul majoritar al producătorului local de biciclete Pegas.
 
 
Planurile privind triplarea numărului de unităţi vândute în 2016 vine în contextul în care compania a lansat şi o gamă pentru copii dar şi mai multe pentru adulţi. „Noi proiecte aveam, însă nu aveam finanţare”, explică Botescu intrarea în acţionariat a NOD. Bicicletele pentru copii au un preţ de 600 de lei, iar cele mai scumpe produse ajung la 2.000 de lei.
 
Cele mai vândute modele sunt însă Strada 1 şi 2, o reinterpretare a clasicelor biciclete Pegas, cu un preţ de 1.100-1.500 de lei. „Prin parteneriatul cu Network One Distribution, brandul Pegas îşi va accelera dezvoltarea la nivel naţional şi internaţional. În urmatorii trei ani, Atelierele Pegas ţintesc o creştere de aproape zece ori a volumului de biciclete, până la 25.000 de bucăţi anual şi o cifră de afaceri de 5 milioane de euro”, spune Botescu care vorbeşte despre investiţia într-o fabrică în următorii trei ani. O astfel de investiţie va costa circa 5 mil. euro, astfel că este necesar ca întâi să crească volumul vânzărilor ca să justifice o facilitate proprie de producţie.
 
Acum proiectarea şi prototipurile se realizează în atelierul Pegas, pe când cadrele se produc în Taiwan, butucii în Japonia şi Cehia, în Italia jantele iar în Germania alte componente. În România şi Ungaria se face asamblarea.
 
Acum bicicletele Pegas se vând online în magazinul propriu, dar şi în eMag, cel mai mare retailer local, condus de Iulian Stanciu, care este şi cel mai mare acţionar al Pegas. Parteneriatul a fost încheiat acum doi ani. „Încercăm să creem şi o reţea naţională de magazine de biciclete în care să vindem. Acum suntem în circa 40 de unităţi independente şi în reţeaua Intersport. Purtăm discuţii însă şi cu alţi jucători din piaţă.” Mai mult, după participarea la târgurile internaţionale compania a semnat şi contracte cu câteva magazine din Spania, Danemarca, Belgia, Elveţia şi Polonia.
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO