• Leu / EUR5.0860
  • Leu / GBP5.7723
  • Leu / USD4.4037
ZF 24

Bilanţul Google după 15 ani în România: Consultanţă în digitalizare pentru peste 10.000 de antreprenori şi IMM-uri şi 13 milioane de români prezenţi lunar pe YouTube.

Bilanţul Google după 15 ani în România: Consultanţă...

Autor: Ioana Niţă

04.11.2025, 23:11 92

 Google a deschis primul birou în România în noiembrie 2010, iar acum echipa locală a ajuns la peste 400 de angajaţi.

 Peste 500.000 de studenţi au participat la cursurile „Atelierul Digital”, susţinute în 9 hub-uri universitare, iar peste 10.000 de antreprenori au fost consiliaţi pentru digitalizarea afacerilor lor.

 Peste 13 milioane de români (peste 18 ani) vizionează YouTube, cu un timp mediu zilnic de peste 50 de minute.

Gigantul american Google este prezent în România de 15 ani, perioadă în care activitatea sa locală a evoluat de la un birou cu câţiva angajaţi, deschis în noiembrie 2010, la o echipă de peste 400 de oameni şi un centru de inovare tehnologică în Bucureşti. Pe lângă dezvoltarea de produse software globale, compania s-a axat în acest interval pe susţinerea educaţiei digitale şi pe digitalizarea mediului de afaceri, acum pariul fiind accelerarea adopţiei inteligenţei artificiale (AI). Bilanţul programelor derulate local include peste jumătate de milion de studenţi şi 10.000 de antreprenori instruiţi prin programe dedicate.

„Ne concentrăm în continuare în România pe localizarea celor mai recente tehnologii, pentru că dorim să impulsionăm utilizarea inteligenţei artificiale şi dorim să sprijinim iniţiativele de educaţie în acest domeniu. Suntem în continuare un partener cu angajament şi vrem să oferim încredere în România. În acelaşi timp vom continua dezvoltarea noastră în România cu tehnologii folosite în dispozitivele Pixel”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director, Google România, în cadrul conferinţei de presă organizată pentru marcarea celor 15 ani de prezenţă pe plan local.

Peste 500.000 de studenţi şi 10.000 de antreprenori instruiţi

O componentă centrală a activităţii Google în România a fost programul de educaţie digitală. „Atelierul Digital”, lansat în 2016, a ajuns să aibă 9 hub-uri în cele mai importante centre universitare şi parteneriate cu 15 universităţi. Peste 500.000 de persoane, majoritatea studenţi, au participat la cursurile online şi offline de marketing digital, programare, siguranţă online şi dezvoltarea carierei.

„Am gândit acest program ca o platformă online de educaţie în domeniul marketingului digital, apoi ne-am dus în offline şi de-a lungul anilor am devenit un hub, o platformă, pentru că am adăugat apoi zona de inteligenţă artificială, zona de codare, design sau productivitate”, a explicat ea în cadrul evenimentului aniversar.

În paralel, prin programe precum „Google for Startups” şi „Atelierul Digital”, compania a oferit cursuri şi consultanţă dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori şi IMM-uri, ajutându-i să îşi digitalizeze afacerile. Recent, curicula a fost actualizată cu module AI, inclusiv Gemini.

De asemenea, Google s-a implicat recent şi în formarea administraţiei publice. Începând din 2023, în parteneriat cu Institutul Naţional de Administraţie (INA), compania a derulat programe de instruire în AI şi securitate cibernetică pentru aproximativ 8.500 de funcţionari publici din România şi Republica Moldova.

Investiţia în adopţia AI este considerată esenţială pentru economie. Conform studiilor Google, implementarea soluţiilor AI ar putea aduce o creştere de 5% până la 7% la PIB-ul României în următorii 10 ani. „Vedem o oportunitate imensă în creşterea numărului de companii care folosesc inteligenţa artificială, pentru că în acest moment rata de adopţie este sub media Uniunii Europene, care se situează la 8%”, a punctat Elisabeta Moraru.

YouTube: 13 milioane de români se uită 50 de minute pe zi

Platforma video YouTube, lansată în versiunea locală în 2013, a devenit un pilon al consumului media. Conform datelor prezentate de companie, peste 13 milioane de români cu vârsta de peste 18 ani vizionează conţinut pe YouTube, iar timpul mediu alocat zilnic este de peste 50 de minute de persoană.

„De atunci şi până în prezent, avem bucuria să spunem că YouTube a devenit unul dintre cele mai importante canale pentru creativitatea românească. Iar ecosistemul creatorilor de conţinut a crescut constant. În prezent diversitatea acestui conţinut a crescut incredibil de frumos”, a spus ea.

Pe lângă aceste programe, Google a continuat în cei 15 ani şi proiectele de digitalizare a patrimoniului cultural şi natural, prin Google Arts & Culture (maparea Muzeului Brukenthal, a Castelului Peleş, a IEI româneşti etc.) şi Street View (Salina Turda, Delta Dunării şi Via Transilvanica).

Reprezentanţii Google au oferit o serie de date despre activitatea pe plan local în perioada 2010-2025, însă nu şi cea mai căutată şi dorită informaţie: veniturile obţinute de Google din publicitatea online din România, care rămâne în continuare un secret.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - vineri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0860
Diferență: 0,0295
Ieri: 5.0845
Azi: 4.4037
Diferență: -0,2898
Ieri: 4.4165
Azi: 5.7723
Diferență: -0,0796
Ieri: 5.7769
Azi: 5.4550
Diferență: -0,0293
Ieri: 5.4566