Supermarketul online Sezamo, parte a grupului ceh Rohlik, a înregistrat o creştere de 50% în al treilea an de activitate pe plan local, atât din perspectiva numărului de comenzi, cât şi a veniturilor nete, consolidându-şi poziţia sa pe piaţa de e-grocery din România. Totodată, valoarea medie a coşului de cumpărături a ajuns la peste 320 lei.
„În trei ani, Sezamo a devenit un reper pentru calitate, prospeţime şi servicii impecabile. Creşterea noastră nu vine doar din cifre, ci din încrederea clienţilor care revin, din parteneriatele solide cu producătorii locali şi din convingerea că un supermarket online poate face o diferenţă reală în viaţa oamenilor. Faptul că avem o flotă electrică, livrăm până la uşa clientului şi că peste 80% dintre furnizorii noştri sunt români, dintre care 30% mici producători locali, arată angajamentul nostru de a construi o economie sustenabilă şi de a aduce în fiecare zi mai multă valoare comunităţii”, a declarat Michael Kaiser, director comercial în cadrul Sezamo România.
În cei trei ani de activitate, cea mai mare comandă înregistrată pe platformă a fost de 13.800 lei, iar cel mai fidel client a plasat 433 de comenzi. Cele mai cumpărate categorii de produse au fost fructe şi legume, lactate şi băuturi. Compania operează dintr-un depozit de 12.000 mp situat în nordul Bucureştiului şi listează o selecţie de peste 16.000 de produse.
La nivel operaţional, echipa de customer care a gestionat în ultimul an peste 110.000 de apeluri telefonice, menţinând un timp mediu de aşteptare de doar şapte secunde. Conform datelor companiei, curierii primesc aprecieri pozitive în 99,38% din cazuri, iar comenzile au un rating mediu de 4,94 din 5 pentru livrare.
Anul 2025 a marcat o serie de extinderi strategice pentru portofoliul supermarketului. Printre acestea se numără parteneriatul cu City Grill pentru introducerea a peste 24 de preparate ready-to-eat şi implementarea serviciului de colectare a ambalajelor cu garanţie (SGR) direct la livrare. De asemenea, compania a adus exclusiv pe piaţa locală gama Marks & Spencer Food, cu peste 400 de produse listate, şi a lansat noul program de membru Sezamo Xtra. Portofoliul a fost extins şi cu peste 500 de articole în categoria bucătăriei asiatice şi a fost lansată prima categorie de produse „upcycled” din retailul online românesc, integrând astfel principiile economiei circulare în oferta sa.
Pe segmentul de sustenabilitate, flota de vehicule electrice a companiei a parcurs 5.520.000 de kilometri în ultimul an, contribuind la economisirea a 784 de tone de CO₂. Prin programul „Save Food”, clienţii au salvat alimente în valoare de peste 5,4 milioane lei, iar în al treilea an de activitate, Sezamo a donat produse în valoare de peste 1 milion lei.
Sezamo este parte a grupului european Rohlik, o companie de e-grocery activă în Cehia, Ungaria, Austria şi Germania, care a obţinut statutul de unicorn în 2021.