ZF 24

Bilanţul turcilor de la Trendyol după un an de activitate în România: 1,3 mil. de utilizatori şi 13 milioane de produse vândute. În 2025 compania vrea să integreze 200 de comercianţi locali

Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group

Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group

Autor: Ioana Niţă

10.02.2025, 18:14 2463

Retailerul online turc Trendyol, susţinut de gigantul chinez Alibaba, a atras peste 1,3 milioane de cumpărători activi şi a vândut peste 13 milioane de produse în decursul primului an de funcţionare pe piaţa din România. La un an de la lansarea marketplace-ului pe plan local în ianuarie 2024, România a devenit cea mai importantă piaţă din Europa Centrală şi de Est pentru Trendyol, concentrând 70% din baza regională de clienţi a companiei. Astfel, Bucureştiul s-a clasat în top 3 oraşe internaţionale (din afara Turciei) după numărul de comenzi în ultimul trimestru al anului 2024, în competiţie cu alte 15 ţări în care Trendyol operează, conform datelor comunicate de reprezentanţii Trendyol.

„Suntem încântaţi de rezultatele obţinute în primul nostru an de activitate în România, care ne-au confirmat încă o dată că am ales să ne extindem pe o piaţă cu un apetit fantastic pentru oferta noastră. (..) După inaugurarea depozitului din Ştefăneşti, următorii noştri paşi includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol şi investiţii în tehnologie de ultimă generaţie", a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.

În topul oraşelor cu cele mai multe comenzi din România în 2024, Bucureştiul conduce clasamentul, urmat de Cluj-Napoca şi Constanţa. La nivel internaţional (exceptând Turcia), capitala României s-a poziţionat pe locul trei după numărul de comenzi în ultimul trimestru din 2024, fiind devansată doar de Baku (Azerbaijan) şi Riyadh (Arabia Saudită).

Marketplace-ul a înregistrat cel mai mare volum de comenzi în noiembrie 2024, în timpul campaniilor de Black Friday, când România a dominat vânzările regionale cu aproximativ 3 milioane de produse comercializate în doar două săptămâni. Profilul cumpărătorului român pe Trendyol este preponderent feminin, cu o preferinţă marcată pentru articolele de modă, în special rochii, pulovere şi bluze.

La sfârşitul anului 2024, Trendyol a început să integreze şi vânzători locali, atrăgând până acum în portofoliu peste 20 de branduri româneşti, printre care se numără Mini Prix, Gerovital, Mayie, Drool şi Bebeluc. Iar pentru anul 2025, compania ţinteşte să adauge peste 200 de comercianţi locali noi.

În prezent, pe platforma Trendyol România sunt activi în total 6.600 de vânzători care oferă peste 4 milioane de produse, iar printre cele mai populare branduri se numără US Polo Assn, Happiness İstanbul, Nike, Madmext, Tommy Hilfiger, Adidas şi Puma.

Strategia de marketing a companiei s-a bazat puternic pe colaborarea cu influenceri, Trendyol colaborând în 2024 cu peste 2.800 de influenceri care au contribuit la promovarea produselor sale prin aproximativ 150.000 de “Instagram stories”.

„Pe viitor, Trendyol îşi propune să consolideze fundaţia solidă construită în primul an pe piaţa din România. Ne dorim să oferim şi mai multă diversitate, integrând peste 200 de comercianţi locali în 2025, pentru a deveni alegerea principală a cumpărătorilor online din România", a concluzionat Irem Yılandil.

Trendyol, fondată la Istanbul în 2010, este prima companie din Turcia evaluată la peste 10 mld. de euro (decacorn). Platforma conecteazâ în prezent peste 250.000 de comercianţi şi branduri cu mai mult de 40 de milioane de clienţi prin intermediul aplicaţiilor dedicate în limbile locale din multiple ţări, inclusiv Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf, România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria şi Grecia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025