ZF 24

Black Friday 2018 la eMag. Ce spune Iulian Stanciu, şeful eMag, despre variaţia ”foarte mare” a preţurilor dinaintea Black Friday: comerţul online este foarte dinamic, sunt produse la care schimbăm preţul şi de 10 ori pe zi

Autor: Adrian Seceleanu

09.11.2018, 09:00 4547

Variaţia foarte mare a preţurilor înregistrată de produse la magazinele online, inclusiv în perioada care precedă Black Friday 2018, reprezintă un proces normal, specific mediului online care este foarte dinamic şi a luptei permanente dintre marii jucători din industrie, a declarat Iulian Stanciu, CEO al eMAG, cel mai mare magazin online local. El a adăugat şi că solicitările primite de la clienţi de a publica un istoric al preţurilor pentru produse ar genera o statistică extrem de complexă - având în vedere variaţiile de preţ şi numărul mare de companii care comercializează acelaşi produs - a cărei înţelegere ar echivala cu o “lucrare de doctorat”, conform şefului eMAG.

“Mediul online este unul foarte transparent şi foarte dinamic. Aici noi ne uităm la foarte mulţi competitori ce se întâmplă, în plus de asta avem şi furnizorii care schimbă preţul în funcţie de tot felul de factori: ce se întâmplă în China, în America, tarife , preţurile de la petrol, la tot felul de alte lucruri care schimbă transportul. Asta face preţul în zona de online mult mai dinamic faţă de preţul din retailul tradiţional. Şi aici vin legile din România şi aici este o confuzie legislativă - legislaţia din România a rămas oarecum înţepenită, are vreo 20 de ani vechime, de pe vremea când comerţul era static şi local, adică se întâmpla în oraşe iar procesele acestea de promoţie şi de schimbare de preţ aveau loc cam de două ori pe an.

În momentul de faţă comerţul este foarte dinamic, avem produse la care preţul se schimbă şi de zece ori pe zi având în vedere competiţia.

Noi ne uităm în timp real la tot ce fac ceilalţi şi ei se uită la noi şi noi încercăm să îi batem. Şi de aici vin variaţii foarte mari. Apoi ne mai vin tot felul de fonduri de la furnizori care vin şi spun - uite nu aţi vândut suficient de bine produsul acesta, luaţi nişte bani şi faceţi o promoţie, facem promoţia respectivă o zi două trei, se termină stocul, aducem produse noi.

De asemenea mai este un lucru care se întâmplă doar la eMAG - în pagina unui singur produs pot fi mai mulţi vânzători, pot fi 10-20 de vânzători. Dacă unul termină produsul vine următorul lucru care înseamnă că s-ar putea să nu mai aibă preţ atât de mic ci preţ mai mare, după care s-ar putea să vină altul cu preţ mai mic şi tot aşa preţul se schimbă foarte des în pagina produsului având în vedere că s-ar putea să fie alt vânzător în spate.

Vânzătorul este pus acolo doar că este pus imediat sub preţ şi se pot vedea toate produsele pe produsul respectiv. De aici este dinamica aceasta foarte mare.

Am primit în fiecare an o solicitare să punem un istoric de preţ. Ca să poţi citi un astfel de istoric de preţ - în condiţiile în care ai 10-20 de vânzători şi fiecare are un istoric de preţ, şi care a fost primul scos în faţă, care a fost al doilea, e cam lucrare de doctorat ca să poţi să citeşti aşa ceva, e foarte complicat pentru clienţi, mai rău i-am confuza.”
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO