ZF 24

Brandul de modă U.S.Polo Assn, vânzări de 1 mil. euro/magazin

Brandul de modă U.S.Polo Assn, vânzări de 1 mil. euro/magazin

Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.

Autor: Roxana Petrescu

14.02.2016, 10:00 2613

Brandul de modă U.S.Polo Assn a ajuns în România la afaceri de 6,2 milioane de euro anul trecut, în creştere cu 15% faţă de 2014, potrivit estimărilor compa­niei.

În prezent sub acest brand sunt deschise local şapte magazine în marile oraşe ale ţării, respectiv Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timi­şoara. Compania caută însă să se extindă, fiind vizate Braşovul şi Clujul. Brandul este adus pe piaţa locală în sistem de franciză de compania Fashion Moda SRL, aceasta fiind cea care va realiza şi în continuare expansiunea. Fran­ciza este astfel una cu regim închis.

Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, pre­cizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.

Brandul U.S.Polo Assn este prezent pe piaţa locală din 2007 şi se adresează clienţilor cu venituri peste medie. Produsele U.S.Polo Assn sunt certificate de către Asociaţia de Polo din Statele Unite, entitatea care guvernează acest sport chiar din 1890, se arată pe site-ul companiei. Deşi iniţial brandul oferea produse de îmbră­căminte pentru bărbăţi, femei şi copii, gama de articole s-a extins şi acum in­clude bagaje, cea­suri, pan­tofi şi chiar decoraţiuni interioare. Brandul a avut o extin­dere glo­bală, pornind din Ame­rica de Nord, „cucerind“ Ame­rica de Sud. Apoi a trecut Oceanul şi a ajuns în Europa conti­nuându-şi aven­­tura în Asia şi India. În Eu­ropa, brandul s-a concentrat cu precădere pe zona de sud-est, după cum arată in­formaţiile de pe site-ul companiei. La nivel mon­dial U.S.Polo Assn este deja prezent în 135 de ţări. Un român cheltuie lunar 17 dolari pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ. Totuşi, românii alocă cea mai mare parte din salariul lunar, de 4,2%, situaţie ce confirmă astfel că aceştia sunt mai dispuşi să cheltuie bani pe haine şi în­călţă­minte.

Cu salarii de opt ori mai mici decât în Germania, dar cu preţuri si­milare la haine şi pan­tofi, românii ajung să aloce lunar cea mai mare pon­dere din venit pentru achi­ziţiile de modă.

AFACERI DE LA ZERO