ZF 24

Brandurile Courvoisier, Hennessy şi Martell controlează 85% din vânzările de coniac, o piaţă care merge spre 5 milioane de euro

Brandurile Courvoisier, Hennessy şi Martell controlează...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.11.2013, 00:08 430
Vânzările de coniac, băutură recunoscută ca fiind una dintre cele mai scumpe din lume, ar putea ajunge anul acesta la 60.000 de litri în România, adică peste 80.000 de sticle, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piaţă.
 
Un litru de coniac costă în medie pe raf­tu­ri­le hipermarketurilor 60 de euro (260 de lei), însă o sticlă poate depăşi 200-300 de euro în magazinele specia­li­za­te sau în restau­rante în funcţie de marcă şi de vechime.
 
„Categoria coniac este foarte mică în comparaţie cu whisky sau vodcă. Vorbim de 60.000 de litri în comparaţie cu vodca, unde consumul este de 1,9 milioane litri. Categoria este într-o uşoară creştere anul acesta, aproximativ 5% faţă de 2012“, a declarat Tudor Furir, managing partner al Pernod Ricard România, unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase.
 
Pernod Ricard România are în portofoliu brandul Martell, al treilea cel mai vândut coniac din România în 2012, cu un volum de peste zece mii de litri. Martell, unul dintre cele mai importante branduri din portofoliul Pernod Ricard alături de Ballantine’s sau Absolut Vodka, înregistrează cele mai mari vânzări în horeca (hoteluri, restaurante).
 
„Martell se vinde preponderent în horeca (60% din totalul volumului), mai precis în restaurate şi baruri premium“, precizează Furir.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO