Analiză

Bucurestenii cumpara de patru ori mai multe masini decat restul tarii

Bucurestenii cumpara de patru ori mai multe masini decat restul tarii

Click pentru imaginea marita

05.05.2008, 19:11 23

In Bucuresti s-au livrat in intervalul analizat mai mult de 24.000 de masini, in timp ce la nivel national totalul a fost de 67.423 de unitati. Nu toate automobilele vandute in Bucuresti sunt insa inmatriculate sau ruleaza in Capitala, aproximativ 30% dintre acestea fiind achizitionate de clientii din provincie, care prefera Capitala datorita reducerilor mai mari practicate de dealeri sau pentru faptul ca pot prelua masina mult mai repede decat de la distribuitorii locali.
Spre comparatie, in Germania, Spania si Marea Britanie, state cu cel mai mare volum al pietei auto din Europa, s-a comercializat in primele trei luni un automobil la 115 locuitori, 109 si respectiv 88 de locuitori.
Media Romaniei se afla si in urma Ungariei care a inmatriculat un automobil la 232 de locuitori, dar s-a clasat inaintea Bulgariei, unde unul din 619 oameni a achizitionat o masina personala in intervalul ianuarie-martie. Datele au fost calculate in functie de statistica Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA).
Fata de Bucuresti, in primele cinci judete din tara, clasificate dupa volumul vanzarilor de automobile raportat la situatia demografica stabilita de Institutul National de Statistica, s-a vandut in medie un automobil la aproximativ 220 de locuitori.
In acelasi timp, in ultimele cinci judete media vanzarilor de masini ajunge la un automobil la mai mult de 1.507 locuitori. Situatia se explica in parte prin diferenta venitului pe cap de locuitor, mai redusa in aceste zone cu aproximativ 20% decat in judetele de pe primele locuri la vanzarile de autovehicule.
O a doua explicatie o reprezinta si aria redusa de acoperire a showroom-urilor auto, importatorii de marci straine avand reprezentante in aproximativ 80% din cele 41 de judete, in cazul celor mai extinse retele. Singura marca care acopera cu mai mult de un punct de desfacere fiecare judet din tara, Dacia, a realizat si cele mai mari vanzari.
De altfel, in ciuda erodarii cotei de piata comparativ cu anul trecut, Dacia a comercializat in primul trimestru aproape 20.000 de unitati Logan, ceea ce reprezinta 26% din automobilele din piata.
Capitala este primul oras in vanzarile Dacia, cu un sfert din livrarile totale nationale, urmat de judetul Arges, unde au fost livrate mai mult de 1.800 de masini, la capatul clasamentului situandu-se judetul Mehedinti, cu doar 103 de masini Logan cumparate.
Capitala este cea mai buna piata de desfacere si pentru marcile auto de import, care au inregistrat, la o populatie de aproape 2 milioane de oameni, vanzari ce depasesc de 10 ori volumele din Arges, Constanta sau Brasov.
Astfel, Skoda, marca cu cele mai multe unitati livrate in intervalul ianuarie-martie (6.103), a comercializat in provincie cele mai multe automobile in Brasov, 532 de unitati, unde marca este distribuita de dealerul local Delcar. Skoda a preluat prima pozitie in topul marcilor de import, liderul anului trecut, Renault, ajungand pe locul doi.
Pentru 2008 Porsche Romania, importatorul marcii Skoda in Romania, a stabilit o tinta de vanzari de 30.000 de unitati, in crestere cu 30% comparativ cu rezultatul anului trecut.
A doua marca in preferintetele consumatorilor din Bucuresti a fost in primul trimestru Ford, cu aproape 2.200 de unitati livrate, urmata de Ford (2.167) si Renault (2.111). Situatia a fost insa diferita in cazul primelor cinci judete, unde clasamentul a fost Skoda, Vokswagen, Opel, Ford si apoi Renault, pastrandu-se situatia constatata la finalul anului trecut, cand marcile germane predominau vanzarile.
Renault, cea mai bine vanduta marca a ultimilor ani, a inregistrat la nivel national o reducere a vanzarilor de automobile in T1 de 7,5%, dar a fost singurul brand auto de import, din cele cinci analizate, care a comercializat mai mult de 1 unitate in ultimele cinci judete dupa achizitia de masini.
Piata autovehiculelor s-a apreciat in primul trimestru al acestui an cu 17,1%, la 82.258 de unitati, incetinind ritmul fata de 33,3% in primele doua luni, in timp ce importurile s-au apreciat cu 25,6%, in scadere accentuata fata de 38,1% in ianuarie-februarie, potrivit datelor APIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO