ZF 24

Bucurestiul nu va avea un inel complet de centura pana in 2012. Cum comentati?

Bucurestiul nu va avea un inel complet de centura pana in 2012. Cum comentati?
24.02.2010, 11:32 229

Inelul interior de centura a Capitalei (71 km) nu va fifinalizat mai devreme de aprilie 2012 la profil complet, cu douabenzi pe sens, pentru ca nu sunt fonduri disponibile, iar la douatronsoane de 20 de km nici macar nu au fost organizate licitatiilede constructie, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala deAutostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Lucrarile de reabilitare a actualei sosele de centura aBucurestiului au inceput pe anumite tronsoane din nordul Capitaleiinca din 2007 - intre DN 7 (Chitila) si DN1A (Mogosoaia) - 3 km,intre DN1A (Mogosoaia) si DN1 (Otopeni) - 4,8 km, intre Otopeni siVoluntari - 10,2 km.
Ulterior in 2008, au fost licitate alte trei tronsoane din centurade sud cu lungimi de 12,5 km, 10 km si 9,4 km. Astfel, in prezentse lucreaza pe o portiune de 51 km din totalul lungimii de 71 km acenturii. Doua tronsoane nu sunt inca licitate - sectorul intre DN2si autostrada A2 (11 km) si sectorul dintre autostrada A1 si DN7(8,6 km). Pentru aceste doua tronsoane CNADNR va incerca sa obtinao finantare de 50 mil. euro de la Banca Europeana de Investitii(BEI), care sa acopere 50% din valoarea lucrarilor.
Potrivit informatiilor furnizate de CNADNR, pentru cele douatronsoane nelicitate urmeaza sa fie promulgata Hotararea de Guverncare sa permita inceperea constructiei, urmand ca pana in lunaoctombrie 2010 sa fie organizate licitatiile, iar executialucrarilor sa fie gata in aprilie 2012. Astfel, mai devreme de 2012in Bucuresti nu se va putea circula pe o centura la profil complet- doua benzi pe sens, parapeti intre sensuri si sensurigiratorii.

Mai are nevoie de 200 mil. euro

Inelul de centura al Capitalei are nevoie de investitiisuplimentare de 200 mil. euro pentru a fi incheiate lucrarile deconstructie si reabilitare, avand in vedere ca pana acum MinisterulTransporturilor a alocat pentru acest proiect doar 40 mil. euro,desi pe unele tronsoane contractele au fost incheiate in2007.
Cele mai avansate lucrari sunt in partea de nord, intrelocalitatile Chitila si Voluntari (21 km). Pentru a finaliza \nacest an lucrarile la acest tronson, CNADNR mai are nevoie de 25milioane euro. Acest segment include si trei pasaje, respectiv la{tefanesti si Tunari, care costa fiecare circa 3,5 mil. euro, si laOtopeni (11 mil. euro).
"Pentru partea de nord a centurii, unde se lucreaza \n prezent,CNADNR are \n acest an 70% din finantarea totala. Cei 25 demilioane de euro necesari pentru finalizarea lucrarilor sunt restulde 30%. Pe partea de nord a centurii nu avem datorii laconstructori, dar ei s-au apucat de lucru si vor aparea primelefacturi", spune Marin Ionescu, directorul adjunct al CNADNR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO