Ultima secţiune, de 116 kilometri a autostrăzii Trakiya care străbate Bulgaria de la vest la est şi leagă capitala Sofia de oraşul Burgas de la Marea Neagră a costat 2,15 milioane de euro pe kilometru, de trei ori mai puţin decât tronsonul Cernavodă – Constanţa al Autostrăzii Soarelui.
Cu un cost mediu de 6,7 milioane de euro pe kilometru pentru Autostrada Soarelui, România se apropie astfel de preţurile plătite de ţări mai bogate pentru autostrăzi construite pe terenuri mai dificile, precum Croaţia.
Trakiya este o autostradă emblematică pentru Bulgaria deoarece este cea mai lungă - are 360 de kilometri - şi prima finalizată în întregime. La inaugurarea ei, pe 15 iulie, au fost invitaţi toţi premierii bulgari de la începerea construcţiilor, în 1973.
În România, în secţiunea de 52 de kilometri dintre Cernavodă şi Constanţa a Autostrăzii Soarelui, cea care leagă Bucureştiul de litoralul Mării Negre, au fost investiţi 350 de milioane de euro.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels