Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa (simbol bursier TRP) a achiziţionat un pachet de 51% din Aquatica Experience Group (AEG), furnizor de soluţii de tratare, epurare şi management al apei.
Transferul va deveni efectiv după îndeplinirea condiţiilor precedente şi obţinerea avizelor necesare. La momentul transferului, TeraPlast va plăti 2 milioane de euro către vânzători.
Suplimentar, TeraPlast va sprijini creşterea activităţii noii subsidiare, AEG, printr-un împrumut de 1,5 milioane de euro
Valoarea finală a achiziţiei va fi stabilită pe baza situaţiilor financiare ale AEG la 31 decembrie 2025, folosind formula agreată de 5 x EBITDA, cu ajustările necesare (numerar, capital de lucru, datorii).
”Ne adaptăm la evoluţia nevoilor şi preferinţelor clienţilor noştri şi facem un pas natural în evoluţia TeraPlast, răspunzând provocărilor tot mai mari ale urbanizării. Suntem în mileniul apei, iar resursele de apă de calitate devin o prioritate globală. Nevoia de o infrastructură modernă şi eficientă se va accentua pe măsură ce reţelele actuale se învechesc. Fără măsuri imediate şi de anvergură, soluţiile de remediere vor fi mult mai costisitoare şi dificil de implementat. În 2024 ne-am extins prezenţa în întreaga regiune, iar prin achiziţia AEG vom putea oferi soluţii moderne de tratare şi epurare a apei pentru pieţele din România, Republica Moldova, Ungaria, Croaţia, Austria.” a declarat Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast.
El a adăugat că digitalizarea management-ului apei va contribui atât la creşterea calităţii apei, cât şi la reducerea pierderilor. de apă.
”Având în vedere schimbările climatice, apa nu mai este o resursă nelimitată, pe care să ne permitem să o irosim în reţele vechi, cu scurgeri, sau staţii de epurare care poluează râurile şi pânza freatică. Această achiziţie încheie etapa strategică de extindere accelerată din ultimii doi ani. Prioritatea TeraPlast devine consolidarea acestor business-uri şi generarea de profit net, în beneficiul acţionarilor noştri”.
Prin această decizie, TeraPlast îşi extinde portofoliul şi face un pas important în tranziţia de la producător de soluţii pentru transportul apei curate şi uzate la furnizor complet de soluţii integrate pentru managementul apei.
„Parteneriatul dintre Aquatica Experience şi TeraPlast este o sinergie de succes ce creaza o forţă inovatoare pe termen lung, dedicată unei provocări esenţiale a prezentului: disponibilitatea şi echitabilitatea resurselor de apă. Într-o lume în care accesul la apă devine tot mai limitat si costisitor, acest parteneriat reprezintă un răspuns rapid şi eficient la o problemă globală urgentă. Împreună, reunim expertiza în dezvoltarea de soluţii sustenabile pentru managementul apei şi excelenţa în infrastructură pentru a transforma modul în care această resursă esenţială este gestionată şi distribuită. Omenirea trebuie să acţioneze acum, investind inteligent şi responsabil în soluţii inovatoare – iar noi suntem aici pentru a face această schimbare posibilă.” a declarat dna Daniela Marişcu, Director General al Aquatica Experience Group.
În 2023, Aquatica Experience Group a înregistrat o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, în creştere cu 68% faţă de anul anterior.
AEG va deservi toate pieţele pe care activează Grupul TeraPlast prin segmentul de instalaţii, inclusiv Republica Moldova, Ungaria şi ţările europene pe care acestea le adresează.
Grupul TeraPlast este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler, Optiplast Croaţia şi Somplast. Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP. Acţiunile companiei sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti, în indicii Small Cap şi Global All Cap ai FTSE Russell şi în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index).
Compania este deţinută în proporţie de 46,8% de Dorel Goia, în timp ce Fondul de Pensii Administrat Privat NN deţine 12% din capitalul social.
TeraPlast a înregistrat în intervalul ianuarie-septembrie 2024 o pierdere de circa 7 milioane de lei, după un profit de 6,8 milioane de lei în aceeaşi perioadă de anul trecut. Afacerile grupului s-au majorat cu 32% la 681 de milioane de lei.