ZF 24

Business MAGAZIN. Ce înseamnă celebrul teleshopping de pe canalele de televiziune în lumea de astăzi

Chris Roth, fondator şi CEO al Stageme.live: „Este impresionant de simplu să susţii un eveniment. Nu este necesar echipament special, nu este necesar să ai studio, nu este necesar nici măcar să foloseşti influenceri. Bugetul este absolut minimal, tinde spre zero. Pentru site-urile mai mici, transmisiunile se pot face chiar şi cu o persoană de vânzări internă. Sunt importante conexiunea şi relaţia care se stabilesc cu clienţii.”

Autor: Andra Stroe

31.10.2021, 13:32 115

În urmă cu cinci ani retailerul chinezesc Alibaba lansa Taobao, o platformă de live stream shopping care i-a adus, anul trecut, vânzări de 7,5 miliarde de dolari în 30 de minute cu ocazia evenimentului Single’s Day. Nu a trecut mult până când exemplul gigantului a fost urmat şi de retailerii occidentali.

Ce beneficii poate aduce companiilor o platformă de acest tip, ne-a explicat Chris Roth, fondator şi CEO al Stageme.live. Live stream shoppingul este o metodă folosită de magazinele virtuale pentru a oferi clientului o experienţă complexă de cumpărături. Se organizează astfel, evenimente în direct, prin care magazinele prezintă anumite produse unei audienţe, iar cumpărătorii pot cumpăra instant, având totodată posibilitatea de a folosi butoanele de reacţie şi opţiunile de chat. Fenomenul a pornit în China, în 2016, când gigantul Alibaba a lansat platforma Taobao Live – cel mai mare jucător din industrie la ora actuală, cu o cotă de piaţă globală de 35%. În 2020, cu ocazia evenimentului Single’s Day, compania a înregistrat, în doar 30 de minute, tranzacţii de 7,5 miliarde de dolari pe acest canal.

„În esenţă, cea mai simplă comparaţie ar fi cea cu canalele de teleshopping de pe vremuri”, descrie Christian Roth, CEO şi fondator Stageme.live, soluţia de live stream shopping, un mix între clasicul teleshopping şi sesiunile de unboxing din prezent.

Mai departe, antreprenorul susţine că pandemia nu a făcut decât să genereze nevoia unui astfel de canal şi să o accelereze. Motivat de potenţialul de creştere al acestei nişe, Christian Roth a pus anul acesta bazele Stageme.live, un start-up care asigură tocmai aceste soluţii de live streaming pentru e-commerce, oferindu-le magazinelor online care se află în căutarea unor metode de a impulsiona vânzările un canal prin care să poată atrage şi fideliza clienţii. „Echipa noastră este implicată în dezvoltarea şi comercializarea produselor live streaming SaaS încă din 2007. Prin intermediul produselor noastre existente (librării utilizate de programatori care livrează facilităţi de live streaming aplicaţiilor native), am achiziţionat recent clienţi de genul ArtBasel şi Razer, care au implementat soluţii de live streaming pentru comerţul electronic. Astfel, am realizat că suntem la începutul unui nou val (innovators şi early adopters)”, explică Chris Roth decizia de a fonda afacerea. Alături de el, din echipă fac parte Andrei Buze, CTO, Mihai Motocu, COO şi Marius Roman, business advisor.

Business MAGAZIN. Ce înseamnă celebrul teleshopping de pe canalele de televiziune în lumea de astăzi 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO