ZF 24

Business MAGAZIN. Cine este iBanFirst, un fintech francez care vrea să se extindă în Europa Centrală şi de Est pornind din România. Pierre Dusoulier, CEO: Românii sunt early adopters şi dau ca exemplu cei 2 mil. de utilizatori pentru Revolut

Autor: Mircea Nica

17.10.2021, 17:00 305

iBanFirst, un fintech francez, a decis să se extindă în regiunea Europei Centrale şi de Est cu un prim sediu în Bucureşti. România este o piaţă mare, dinamică şi, dacă semnăm cu un client mic acum, cel mai probabil acesta va deveni un client mare în câţiva ani, este de părere Pierre-Antoine Dusoulier, CEO al iBanFirst.

 

Fintech-ul iBanFirst operează o platformă online, care permite companiilor să efectueze tranzacţii rapide în peste 30 de valute. Pierre-Antoine Dusoulier, CEO-ul companiei, este de părere că România este o piaţă mare, cu un potenţial de dezvoltare rapid din punctul de vedere al PIB-ului, faţă de alte ţări din regiune.

„Avem licenţă în Europa continentală, în Belgia, iar datorită legislaţiei europene poţi să faci business în orice ţară europeană. Deci, cu această licenţă putem activa pe piaţa din România. Clienţii noştri sunt IMM-uri şi companii care au nevoie să efectueze plăţi în diferite valute. Aici, există o nevoie privind plăţile transfrontaliere în diferite cursuri de schimb. Este o piaţă mare. Ţara se dezvoltă foarte rapid din punctul de vedere al PIB-ului, comparativ cu toate ţările în care suntem. Este foarte dinamică. Dacă semnăm cu un client mic acum, cel mai probabil va deveni un client mare în câţiva ani pentru alegerea României”, susţine Pierre Dusoulier.

Un alt motiv pentru care iBanFirst a decis să îşi înceapă extinderea în Europa Centrală şi de Est, având ca punct de plecare România, este înclinaţia oamenilor spre a fi early adopters (primii utilizatori) din perspectiva produselor noi apărute pe piaţă, noilor tehnologii şi soluţii digitale, dar şi a înclinaţiei spre inovaţie, după cum crede CEO-ul iBanFirst. „Un alt motiv pentru alegerea României este că observăm că oamenii de aici sunt early adopters. De exemplu, Revolut fac acelaşi lucru ca noi, dar pentru clienţii pe retail. Noi facem acest lucru pe zona de companii. Ce vedem este că aici sunt 2 milioane de utilizatori pentru Revolut şi datorită acestui lucru şi a faptului ca majoritatea sunt early adopters, probabil ne va fi destul de uşor să ne promovăm platforma pentru că oamenii o vor înţelege mai repede faţă de alte ţări în care suntem”, a mai adăugat Pierre Dusoulier.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

AFACERI DE LA ZERO