ZF 24

Care au fost cele mai importante concluzii ale HR Conference 2014

Foto Silviu Matei

Foto Silviu Matei

Autor: Corina Mirea, Andrei Cîrchelan

31.03.2014, 00:03 457

După cinci ani în care companiile s-au văzut nevoite să „se agaţe“ de con­tracte, de cote de piaţă sau să dezvolte strategii care să le aducă mai mulţi clienţi pentru a face faţă re­cesiunii, a venit momentul ca acestea să „pună pe masă“ şi noi proiecte menite să gestioneze criza din rândul angajaţilor, mai demotivaţi ca oricând de presiunea acumulată, deadline-uri strânse şi de şansele slabe de a mai primi creşteri salariale sau beneficii în plus.

Pentru a oferi directorilor de resurse umane câteva idei de motivare şi retenţie a celor mai buni oameni din companii, ZF a organizat săptămâna trecută cea de-a noua ediţie a HR Conference, pe tema „Ştiinţa de a aduce şi de a păstra cei mai buni angajaţi în companie - mandatul şefilor de HR în 2014“.

Nu mai puţin de 25 de specialişti în domeniul resurselor umane au dezbătut cele mai noi tendinţe de recrutare, motivare şi retenţie a angajaţilor, dar şi despre rolul pe care HR-ul ar trebui să îl ocupe în companie pentru a-şi ajuta angajaţii să fie mulţumiţi la serviciu sau cine este, de fapt, responsabil de asigurarea unui nivel crescut de satisfacţie în rândul salariaţilor.

 

Citiţi pe www.zfcorporate.ro, secţiunea Profesii, cele mai importante declaraţii făcute de speakerii HR Conference
 

Ciprian Dragomir, inspector general de stat la Inspecţia Muncii: Tinerii nu mai vin să lucreze la stat din cauza remuneraţiilor uniforme.

Marilena Balabuţi, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bucureşti: Cel mai des angajaţii reclamă neplata orelor suplimentare şi neplata salariilor la timp.

Adrian Paraschiv, Stand for Development: Companiile pun din ce în ce mai multă presiune pentru creşterea performanţei.

Anca Georgescu Aladgem, Romtelecom: Companiile trebuie să poată atrage şi păstra oamenii care se potrivesc culturii organizaţiei.

Simona Podgoreanu, Agricover: Strategia de retenţie trebuie să pornească de la fluctuaţia personalului.

Oana Ciornei, Amrop: Diferenţa dintre imaginea pe care şi-o clădeşte compania şi realitate nu trebuie să fie mare.

Cătălin Micu, Zamfirescu, Racoţi& Partners: Restructurarea poate fi şi o metodă de a păstra doar angajaţii valoroşi.

Mugur Tolici, BNR: Generaţia Y este interesată mai mult de dezvoltarea personală, nu neapărat de cea profesională.

Iulia Buciuman, TalentKeepers: În România în 80% din cazuri se pleacă dintr-o companie din cauza jobului şi a carierei.

Adrian Stanciu, Smartree România: Creativitatea este unul dintre punctele forte ale angajaţilor români în domenii precum dezvoltarea de software.

Adrian Sârbu, BenefitSystems: Pe lângă tichetele de masă, angajaţii îşi mai aleg trainingurile ca beneficii.

Sandra Jitianu, Ensight Management Consulting: Managementul performanţei nu este eficient fără întâlniri între management şi angajaţi.

Ioana Marcu, Orange România: Primele trei luni într-o companie sunt definitorii pentru un angajat.

Dana Oprişan, Renault România: Un inginer are nevoie de 550 de ore de training pentru a deveni autonom.

Florin Tătaru, Enel România: Din 15 joburi-cheie pe care le previzionăm pentru 2017, şapte nu există acum în România.

Adrian Lupulescu, Freescale Semiconductor: Pentru a se face auzit în companie, HR-ul trebuie să stea la masa executivilor.

Mihaela Matei, EXEC-EDU: Atunci când recrutează, companiile trebuie să ştie exact ce caută.

Bruno Demaille, Rotoraplan: Mediatorul nu este un avocat, ci un consultant.

Annita Pakioufaki, StantonChase: Atunci când pleacă angajaţii valoroşi, companiile se confruntă cu scăderea productivităţii şi costuri mai mari.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO