ZF 24

Care este principala diferenţă între modelele de business ale Leonardo şi CCC-studiu de caz

Care este principala diferenţă între modelele de business ale Leonardo şi CCC-studiu de caz

Autor: Cristina Roşca

20.04.2014, 17:00 1563

Leonardo şi CCC sunt doi retaileri de încălţăminte cu modele de business apropiate, ambii targetând segmentul low-cost, dar, în timp ce lanţul din România a mizat doar pe retail, concurentul polonez a investit şi în producţie.

De fapt, în România singurii retaileri care au în spate şi producţie proprie sunt Musette şi Denis din Suceava, ambele companii care se adresează persoanelor cu venituri peste medie. 

Leonardo vinde în magazinele sale încălţăminte de import, sub diferite branduri, cele mai multe necunoscute şi de provenienţă asiatică. De partea cealaltă, circa 20% din toate produsele vândute de CCC sunt realizate în fabricile proprii, restul fiind realizate de subcontractori după modelele transmise de grup. Anual sunt realizate circa 3.000 de modele

CCC, listat pe bursa de la Varşovia şi controlat de antreprenorul Dariusz Milek, are 21 de magazine în România, aduse în franciză de compania Peeraj Brand International. Planurile sunt a până la finalul anului să ajungă la 35 de magazine.

Totuşi, România ocupă poziţia a 14-a în topul celor mai mari exportatori de încălţăminte din lume, cu o valoare de aproape 1,2 mld. dolari în 2012 (ultimul an pentru care există date).

Pantofii „made in Romania“ iau drumul Occidentului, cea mai mare parte - circa 84% - ajungând în Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa, unele dintre cele mai puternice economii de pe bătrânul continent. Fabricile din România exportă însă sub brandurile companiilor străine, nu sub branduri locale.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO