Business Construct

PVC: Casa Noastra si-a bugetat un plus de 25%

26.11.2008, 20:19 64

Producatorul de sisteme de ferestre si usi din PVC Casa Noastra din Craiova, detinut de oamenii de afaceri Stefan Cherciu si Cosmin Ionescu, estimeaza pentru anul viitor o crestere de circa 25% a cifrei de afaceri, pana la circa 36 de milioane de euro, in ciuda scaderii consumului de pe piata de profil.

Reprezentantii companiei estimeaza ca-si vor majora cota de piata chiar daca va scadea volumul de vanzari de ferestre, pentru ca vor disparea o parte dintre producatorii care nu indeplinesc normele UE.
"Criza actuala, ale carei efecte se vor accentua in anul 2009, coro-borata cu noile norme UE privind productia ferestrelor si usilor din PVC, ce vor intra in vigoare din luna februarie anul viitor, vor avea un impact negativ major asupra activitatii firmelor de dimensiuni mici si mijlocii din bransa. Acest lucru reprezinta insa o oportunitate pentru producatorii mari, care isi vor putea consolida pozitia si chiar majora cota de piata in acest context", a declarat Cosmin Ionescu, vicepresedintele Casa Noastra.
Compania va realiza anul acesta o cifra de afaceri de circa 107 milioane de lei (29,5 mil. euro), usor sub bugetul initial de 110 milioane de lei.
Casa Noastra deruleaza in prezent un plan de investitii de 45 de milioane de euro in majorarea capacitatilor de productie, intins pana in 2010, insa o parte din investitii ar putea fi amanate daca nu va fi obtinuta finantarea.
Compania are in prezent o cota de piata de 3% pe piata de ferestre din PVC cu peste 80 magazine si intentioneaza sa ajunga la circa 95 de magazine pana in 2010. Strategia companiei este sa se extinda initial in toata zona de sud, urmand ca ulterior sa atace zona de nord.
"Ne mentinem strategia de dezvoltare pe termen mediu si continuam sa vizam obiectivul declarat de a acumula o cota de piata de 10% la finalul lui 2010", spune oficialul companiei Casa Noastra. Piata de ferestre si usi din PVC (clorura de polivinil) a scazut piata cu circa 10% in volum, insa valoarea a ramas la nivelul anului trecut, la circa 730 mil. euro. "Anul viitor este posibil ca volumul fizic sa scada din nou, cu un procent cuprins intre 10-15% sau chiar mai mult", mentioneaza Ionescu.
Casa Noastra este unul dintre cei mai mari producator de sisteme de ferestre si usi din PVC cu geam termoizolant din Romania si a fost infiintata in anul 1995. Compania are peste 230.000 de clienti, persoane fizice si juridice.
Principalii parteneri ai companiei sunt Veka AG Germania - furnizor de profiluri PVC, Roto Frank AG Germania - furnizor de feronerie si Guardian SUA - furnizor de sticla.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO