ZF 24

Cât câştigă un angajat la Dacia. Creşterea producţiei de automobile Dacia nu s-a văzut doar în cifre, ci şi în buzunarele angajaţilor

Autor: Bogdan Alecu

25.05.2014, 15:43 7278

Creşterea producţiei de automobile Dacia nu s-a văzut doar în cifre, ci şi în buzunarele angajaţilor. Salariul mediu brut a crescut în 2013 cu 13,4% faţă de anul precedent şi cu aproape 66% faţă de 2009.

Dacă în 2009 salariul mediu în uzină era de sub 1.900 de lei, la finalul anului 2013, salariul a crescut la 3.154 de lei, adică aproape dublu comparativ cu media industriei la nivel naţional.

În plus, negocierile dintre conducerea Dacia şi sindicat au adus angajaţilor o creştere brută de 180 de lei, adică o creştere netă de 150 de lei, pe lângă o primă excepţională de 360 de lei în mai şi una de 1.400 de lei brut pentru rezultatul anului 2013.

Automobile Dacia a ajuns la finalul celor cinci ani de criză (2009-2013) la o cifră de afaceri record de 4,16 miliarde de euro, de două ori mai mare decât în 2009, dar şi la cel mai mare profit din ultimii şase ani, de 76 mil. euro.

Schimbare istorică: Cea mai mare companie din România nu mai este Petrom. Dacia este noul lider. Documentul care arată la ce afaceri a ajuns producătorul auto

În acelaşi interval, Renault a investit aproape 800 mil. euro în România, dintr-un total de 2,2 miliarde de euro investite între 2000 şi 2013,  potrivit datelor companiei. Investiţiile au fost realizate pe măsură ce în uzina Dacia au intrat în producţie Sandero Stepway (în 2009), Duster (în 2010), iar pe final noile generaţii ale Logan şi Sandero (în 2012), urmate în 2013 de noul Duster facelift. De asemenea, tot la Mioveni a intrat în producţie un nou motor de ultimă generaţie, de 0,9 litri TCe supraalimentat pe benzină, pe lângă cele de 1,4 şi 1,6 litri. 

Creşterea puternică de 45% a cifrei de afaceri de la 2,86 mld. euro în 2012 la 4,16 mld. euro în 2013 vine în condiţiile în care şi producţia uzinei a crescut anul trecut, atingând un nivel record de 342.610 maşini asamblate la Mioveni, în creştere cu 16% faţă de anul anterior. Accelerarea businessului vine în contextul în care în noiembrie 2012 francezii au decis ca în România să se producă la Mioveni şi noua generaţie a lui Renault Symbol, model realizat pe aceeaşi platformă cu Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO