Românii au cheltuit anul trecut aproape 760 mil. lei pe jocuri, jucării şi console, în creştere cu aproape 10% faţă de 2012. Cele mai vândute jucării au fost păpuşile Barbie, ale grupului american Mattel, urmate de plăcuţele Lego.
Piaţa locală de jucării, jocuri şi console este dominată de companii internaţionale, mai bine de 90% dintre produse fiind importate. În acest context, producătorii locali au şanse foarte mici de a se impune pe piaţă, mai ales că străinii investesc foarte mult şi în promovare şi marketing.
„Cărămizile“ producătorului de jucării Lego, cu afaceri de 3,4 mld. euro la nivel mondial, au ajuns în 200 de magazine din România, în frunte cu lanţurile de hipermarketuri şi cu magazinele de specialitate, la circa doi ani de la intrarea directă pe piaţă a gigantului danez.
Mai mult, unul dintre partenerii grupului a deschis în toamna anului trecut şi primul magazin exclusiv Lego, iar pentru acest an este planificată o a doua deschidere a unei astfel de unităţi la Cluj.