ZF 24

Ce este proiectul "Sirius ENO" al Orange România -"să partajăm pentru a fi lideri", prin care Ericsson preia aproximativ 150 de oameni de la operatorul telecom

Ce este proiectul "Sirius ENO" al Orange România -"să partajăm pentru a fi lideri", prin care Ericsson preia aproximativ 150 de oameni de la operatorul telecom

Autor: Adrian Seceleanu

04.01.2015, 10:51 1685

Consiliul de administraţie al Orange România, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, a aprobat în data de 13 octombrie a anului curent proiectul “Sirius ENO”, care prevede printre altele externalizarea unor activităţi şi a unei părţi a personalului tehnic către filiala locală a grupului suedez Ericsson, conform unui document publicat de companie în Monitorul Oficial.

“Hotărârea nr. 97 a Consiliului de administraţie al Orange România din data de 13 octombrie 2014: 1. Aprobarea proiectului Sirius ENO (…).”, arată documentul citat, care menţionează că toate punctele de pe ordinea de zi au fost aprobate în unanimitate.

Informaţia că proiectul “Sirius ENO” se referă la externalizarea unor activităţi de către Orange pentru obţinerea unor reduceri ale costurilor apare pe pagina web a unui sindicat din grupul Orange, care publică informaţii despre iniţiativele managementului şi despre cum sunt afectate interesele angajaţilor.

“Programul Sirius are ca obiectiv enunţul <<să partajăm pentru a fi lideri>>. El presupune diferite iniţiative în şase domenii cheie: reţea, sisteme IT, marketing, servicii pentru clienţi, vânzări şi livrare, cheltuieli administrative şi cu personalul. Componenta ENO a acestui proiect vizează <<optimizarea  reţelei europene>> a grupului, care se află în inima afacerilor Orange”, conform sursei citate.

Proiectul fusese deja implementat în Belgia, Luxemburg şi Spania, noile ţări incluse în program fiind din Europa de Est, printre care şi România, conform sursei menţionate. “Concret proiectul prevede externalizarea activităţilor de construcţie şi mentenanţă a reţelei în trei ţări din Europa de est (cum s-a întâmplat deja în Belgia, Luxemburg şi Spania). Personalul Orange – peste 300 de oameni sunt vizaţi - care asigura aceste activităţi vor fi transferaţi la compania care va fi selectată pentru a furniza aceste servicii. Companiile care ar putea câştiga aceste contracte sunt Ericsson, Nokia System Networks, Alcatel-Lucent sau chinezii de la Huawei. Obiectivul conducerii Orange este să selecteze un furnizor unic pentru toată Europa”, conform datelor furnizate iniţial de sindicatul francez.

Economii de 20%-30%

Ulterior, organizaţia sindicală a revenit cu detalii: 325 de oameni din România, Republica Moldova şi Slovacia vor fi afectaţi de derularea proiectului ENO, câştigătorul contractului fiind compania suedeză Ericsson. “Personalul va fi transferat de la Orange la Ericsson în perioada septembrie 2014 - ianuarie 2015. Angajaţii vor avea garantat locul de muncă 12 până la 24 de luni la Ericsson”.

Conform sindicatului din cadrul Orange managementul grupului a precizat că externalizarea va aduce “economii financiare de 20% până la 30%, fără a fi afectată calitatea serviciilor pentru clienţi”.

Organizaţia sindicală CFE - CGC a criticat proiectul Sirius ENO, susţinând că “business case”-ul este unul “slab” iar calitatea serviciilor va avea înregistra în mod “inevitabil un declin” în condiţiile în care indicatorii de performanţă în măsurarea serviciilor prestate de Ericsson ar fi “neclari”. Sindicaliştii s-au declarat îngrijoraţi în special de cazul României unde până în prezent nivelul serviciilor (de reţea – n. red.) era unul de “înaltă calitate”.

Aproximativ 150 de oameni de la Orange România pleacă la Ericsson

ZF a scris la începutul acestei luni că Ericsson a câştigat un contract de externalizare cu Orange şi că va prelua un număr de 150 până la 220 de oameni, citând surse apropiate discuţiilor.

Compania de telefonie mobilă nu a oferit până acum oficial detalii despre acest proiect, confirmând doar derularea unor asemenea iniţiative. “„Orange derulează o serie de proiecte cu ajutorul cărora îşi dezvoltă activitatea în regiunea Europei cu servicii şi oferte inovatoare, prin valorificarea abilităţilor şi expertizei de care dispune şi prin iniţiative ale căror aspecte operaţionale pot fi realizate cu parteneri din cadrul sau din afara grupului“, au precizat la începtul lunii decembrie pentru ZF reprezentanţii companiei de telefonie mobilă.

 
AFACERI DE LA ZERO