ZF 24
Ce greşeli fac cei care sunt promovaţi pentru prima dată ca manageri
Specialiştii care sunt promovaţi pentru prima dată pe poziţii manageriale întâmpină dificultăţi în noile roluri deoarece nu conştientizează că de atunci încolo trebuie să îşi asume responsabilitatea pentru activitatea întregii echipe, pierd prea mult timp cu micromanagementul şi nu au abilităţile de tip „soft“ bine dezvoltate.
„Majoritatea competenţelor şi abilităţilor necesare pentru un rol de specialist nu ne ajută în rolul de manager. Îmi amintesc că atunci când am primit prima dată un rol de manager, la 21 de ani, ziua mi s-a încărcat deodată cu şedinţe şi mi-a fost greu să înţeleg că trebuia să fiu responsabilă nu doar de munca mea, ci de a întregii echipe“, a spus Monica Nicolescu, trainer în cadrul companiei de training Human Invest, care oferă în parteneriat cu Ken Blanchard Companies (companie specializată în dezvoltarea abilităţilor de leadership) un program de training pentru cei care au preluat pentru prima dată un rol managerial.
În jur de 60% din managerii noi eşuează în primele 24 de luni de la preluarea poziţiei (arată un studiu realizat de firma globală de consultanţă şi cercetare Corporate Executive Board), iar aproape jumătate (47%) din persoanele proaspăt promovate într-o poziţie de conducere nu primesc niciun fel de training.
Există patru conversaţii pe care managerii proaspăt numiţi în această funcţie trebuie să le înveţe, potrivit lui Viorel Panaite, managing partner în cadrul Human Invest & Ken Blanchard România.
„Câştigarea «engagementului» celor din echipă pentru scop şi obiective, fructificarea punctelor forte ale oamenilor, redirecţionarea energiei către rezultatele urmărite şi atenţia reală acordată dezvoltării profesionale continue a membrilor echipei sunt cele 4 conversaţii care îi ajută pe noii manageri să facă primii paşi în noul lor rol“, a spus Panaite. În opinia lui, cei care preiau pentru prima dată roluri manageriale trebuie să înveţe să asculte activ (astfel încât subalternii să se simtă sprijiniţi şi să poată prelua mai multe responsabilităţi, dar şi să le crească gradul de autonomie la locul de muncă), să exporeze noi perspective pentru rezolvarea unor situaţii, să îşi împărtăşească percepţiile (să fie deschişi şi la alte perspective, respectuoşi şi oneşti) şi să arate că au încredere (să aibă abilităţile necesare pentru a fi stăpâni pe o conversaţie cu subalternii şi să ştie cum să îi aprecieze atunci când merită).
Human Invest, o companie înfiinţată în urmă cu 16 ani, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 680.000 de euro anul trecut.
-
ZF Power Summit 2019. Efectele OUG 114: Prin plafonarea gazului şi a energiei câştigă cei care nu investesc şi cei care revând, nu producătorii. Ne pierdem rolul regiona. Marile companii din energie, fie private, fie de stat, critică la unison OUG 114
-
Două firme din România, în topul „starurilor“ din regiune cu o evaluare de peste 1 miliard de dolari
-
Antreprenori locali. Producătorul pufuleţilor Gusto, afaceri de 26 mil. euro în 2018, 50% din vânzări merg la export. „Ne-am întâlnit cu noi parteneri de retail de pe trei continente.“
-
Care sunt brandurile care dotează casele românilor cu electrocasnice: În lupta pentru banii cheltuiţi pe electrocasnicele mari îşi face loc şi un brand românesc
-
Finanţe personale. Investitorii tranzacţionează de patru ori mai mult Banca Transilvania decât BRD
-
Cum arată piaţa muncii: numărul de contracte de muncă este mai mare cu 480.000 faţă de acum cinci ani
-
Cezar Boţel, BNR: Este imposibil ca politica monetară să menţină stabile, dincolo de orizonturi foarte scurte, atât rata dobânzii, cât şi cursul de schimb
-
Show Vodafone cu tehnologia 5G în Bucureşti: o hologramă, live în concert
-
Integratorul Global Technical Group vrea afaceri de 42 mil. euro în 2019, plus 30%, şi să recruteze 100 de persoane
-
INTERVIU. Mihail-Cătălin Ştefan, directorul ROMEPS: În 2013-2014 erau 2.400 de angajaţi în producţia de polistiren expandat. Acum mai sunt 800