ZF 24

​​Ce metode au găsit restaurantele pentru a supravieţui în criza generată de noul coronavirus

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.03.2020, 14:19 1322

Cum toate restaurantele, cafenelele, barurile şi localurile publice au fost închise marţi (17 martie 2020) ca măsură de limitare a răspândirii noului coronavirus, potrivit MAI, antreprenorii care activează în acest sector au fost „obligaţi” să găsească soluţii de supravieţuire.

Astfel, o parte dintre aceşti jucători s-au îndreptat spre mediul online, fiind disponibili să preia comenzi pe site-urile proprii, dar şi prin intermediul platformelor de livrare precum Glovo, Take Away, Uber Eats, EuCeMănânc sau Food Panda.

Pe cele cinci platforme ce oferă servicii de livrare rapidă sunt multe restaurante care au urmat modelul din retail şi fac promoţii precum „1+1”, oferă discount de 10%, 15%, 20% şi livrare gratuită sau produse gratis la comenzi ce depăşesc o anumită valoare.

Spre exemplu, restaurantul J’ai Bistrot semnalizează oferta „cheltuieşte 100 de lei şi economiseşte 30 de lei”, restaurantul oh!Salad are o reducere de 20% şi livrare gratuită, iar restaurantul La Mama oferă 1+1 gratis. Vezi galeria foto.

De asemenea, platformele, la rândul lor, s-au adaptat la cererile în creştere şi au găsit soluţii pentru a onora comenzile evitând contactul direct dintre livratori şi clienţii finali.

„(...) Ca măsură de precauţie, am introdus livrarea fără contact fizic direct. Comenzile vor fi lăsate la uşă pentru a evita contactul direct cu livratorul. Curierii au fost instruiţi să păstreze comanda în perimanenţă la vedere în timp ce o corectezi. Te rugăm să reţii că este necesară plata online pentru livrarea fără contact direct”, a transmis Take Away clienţilor printr-un mesaj text.

Alte platforme au dezvoltat şi ele propriile oferte. Spre exemplu, Uber Eats „continuă să livreze. (...) Foloseşte codul promoţional LivrareGratuită pentru livrare gratuită. (...)”, a transmis printr-un mesaj text compania.

Pe de altă parte, unii antreprenori români se „asociază” şi creează pachete cu produse specifice fiecărui brand în parte, pe care le livrează la adresa comunicată de client. Spre exemplu, Saint Rostary din Bucureşti a închis uşile cafenelei, însă, a stabilit un interval orar în care preia comenzile clienţilor şi a pregătit câteva pachete ce conţin atât produse comercializate de către cafenea cât şi produse preparate şi comercializate de brandul Angeline Cake Boutique, arată postările publicate de cafeneaua Saint Rostary.

„(...) sâmbătă şi duminică livrăm bunătăţi împreună cu prietenii noştrii de la Aangeline Cake Boutique. (...) O pungă cafea + un sweet box = livrare gratis. Cafea pe care o avem:

Ethiopia, Peru, Rwanda, (...) El Salvador. Sweet box by Angeline Cake Boutique: 4 x Pasteis de Nată, 4 x Cannolli, 4 x Tarte cu Cioco ( 2 cioco neagră şi 2 cioco albă)”, se arată într-o postare publicată de Saint Rostary.

 

Simona Croitoru, co-proprietar al Saint Roastery, spune că în urma pandemiei declarate cu noul coronavirus, cerera din partea operatorilor activi în domeniul HoReCa s-a oprit, motiv pentru care, pentru o perioadă nedeterminată, a trebuit să se mute în mediul online.

 

„Ne vom adresa cu precadere clienţilor rezidenţiali pentru a trece peste aceste moment dificile. Echipa va rămâne în aceeaşi formulă, nu va pleca nimeni. Pentru a ne acoperi costurile operaţionale, pe care le vom tot optimiza, ar trebui să vindem undeva între 100 şi 150 de pungi de cafea de 250 grame pe săptămână. Nu vorbim aici de profit, doar de plata salariilor şi a celorlalte taxe obligatorii”, a spus pentru ZF Simona Croitoru.

 

În 2019, pe piaţa din România activau aproximativ 31.000 de unităţi de tip restaurant, bar, cafenea, din care 400 de unităţi erau cafenele cu focus pe prepararea şi vânzarea de cafea, potrivit lui Radu Savopol, co-fondator al lanţului de cafenele 5 to go - cu 160 de cafenele pe piaţa locală.

 

În cadrul celor 31.000 de locaţii lucrau anul trecut aproximativ 130.000 de persoane, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO