Lipsa unor semnale de redresare a consumului testeazainventivitatea retailerilor. Cea mai recenta promotie anuntata deun hipermarket este rambursarea TVA-ului la cumparaturi de peste 50de lei, aceasta fiind valabila insa doar o zi, in data de 20aprilie, in magazinele Real.
In ultimul an, bonul de casa din hipermarket s-a redus sensibil, caurmare a diminuarii puterii de cumparare a romanilor. Cele mai mariscaderi de vanzari pe segmentul de profil, de 20-40%, s-auinregistrat la raioanele de bunuri de larg consum nealimentare,electronice si electrocasnice.
Retailerii prognozeaza ca si 2010 va fi anul promotiilor.
Ofertele de genul "2 plus 1 gratis", "1 plus cadou" sau "Cumperi cu20% mai mult la acelasi pret", pe care de obicei le sustinfurnizorii reducandu-si marjele, sunt completate tot mai mult depromotiile care scot bani din buzunarul retailerilor, precumoferirea unor bonuri de benzina sau vouchere de cumparaturiclientilor care ies cu cosurile pline din magazine.