ZF 24

Ce se întâmplă cu vacanţele românilor rezervate înainte de pandemie? Agenţiile de turism: Dacă destinaţia nu are restricţii, clienţii nu pot anula rezervarea fără penalizări

Ce se întâmplă cu vacanţele românilor rezervate...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

25.06.2020, 07:00 9951

Soluţiile agenţiilor variază de la un caz la altul, dar toate spun că, dacă turistul optează pentru precauţie şi alege să nu mai plece în intervalul programat, se aplică prevederile contractuale.

Teama de a călători rămâne printre turiştii care au rezervat vacanţe de vară înainte ca pandemia să-şi intre în drepturi, chiar dacă hotelurile, zborurile şi turismul în general se repun treptat pe picioare. Cum însă avansurile pentru vacanţe au fost deja achitate, clienţii se văd puşi acum în postura dificilă de a alege să amâne vacanţa sau de a-şi cere banii înapoi. Soluţiile nu sunt însă simple.

Situaţiie celor care regândesc vacanţele de vară sunt extrem de variate, motivele pentru care turiştii aleg să nu mai plece fiind diferite, chiar dacă resortul este acelaşi: criza Covid-19. Sorin de exem­plu, un român care îşi rezer­va­se o vacan­ţă în Turcia pen­tru perioa­da 13-20 iulie, nu mai vrea să plece în intervalul pro­­gra­mat, ţinând cont că, la în­toarcere, este posibil să in­tre în carantină.

„Am achitat până acum 60% din suma to­tală, însă agenţia mă obli­gă să plătesc şi ultima tran­şă, altfel nu voi pri­mi nici­un ban înapoi. Scopul este ca, dacă zborurile către Turcia vor fi încă sus­pen­da­te, să transforme suma într-un voucher pe care să-l folosesc mai târziu, însă eu nu îmi do­resc să blo­chez suma inte­grală“, explică Sorin.

Ce fac agenţiile de tu­rism în situaţia în care tu­ris­tul optează pentru pre­cauţie şi alege să nu mai ple­ce în intervalul progra­mat ante­rior pandemiei? „Din păcate pen­tru turis­tul care vrea să nu călă­to­reas­că, dacă destinaţia nu are re­stric­ţii de călătorie, se apli­că clauzele contractului. Pentru pe­rioada verii am re­pro­gramat în special pachetele cu ple­ca­re înainte de 1 iulie, cererile de anulare/ amânare pentru full season nu au fost foarte numeroase şi, în multe dintre ca­zuri, am ob­ţi­nut fie un voucher de călătorie, fie o repro­gra­mare mai spre final de sezon. Bineînţeles, acolo unde s-a ce­rut restituirea banilor pentru vacanţă, i-am restituit“, spu­ne Javier Garcia del Valle, CEO al agenţiei Happy Tour.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO